söndag 27 mars 2011

Skolfri dag!

Nu fan!
Idag har jag sagt att jag ska inte öppna, nej höj det med ens titta åt en skolbok!
Idag är helt skolfri, ska dock bara försöka komma på ett bra sätt att fortsätta hålla mig up-to-date med min klass då jag säger upp mitt bredband imorgon om det går när jag fick möjligheten.

Idag ska jag försöka:

  • Renovera lite, det ska slipas, målas, spacklas, betsas och så vidare. Har så mycket ideér med min lägenhet och nu ska några förverkligas.
  • Läsa lite för skojs skull (även om jag insåg att boken jag läser hade mycket med asiatisk religion att göra, suckyyy!)
  • Spela TV-spel, tröttnade igår när jag dog, men sen kan jag nog försöka en gång till!
  • Sticka och se på Buffy, måste bli klar med Jonatans duk till nästa vecka, men det är bara önsketänkande, men i alla fall se hur långt jag kommer.
  • Städa och lägga in kläder i skåpet.
  • Packa ihop en låda till som ska med ner till Växjö och lägga ner lite mer filmer i påsar och försöka organisera VART jag ska ställa det som ska med ner så jag inte snubblar över det.
En diger lista och nu har jag i alla fall fått i mig frukosten, nu ska bara få i mig min tekopp också. Fairtrades White Chai Tea, måste vara ett av mina topp-5 te!
Jag gillar verkligen Friggs Orientaliska med kanel i också.

Okay! Jag erkänner. Jag gillar te med kanel! Helt uppenbarligen. Bevisen är alldeles för starka för att jag ska våga säga annat. Jag gillar nog kanel mer än vad jag trodde själv. Jag gillar kanelbullar, och jag älskar min sötpotatis paj, den innhåller också kanel (och muskot, vilket jag inte är förvånad om det finns i något av de te som jag gillar). 

Men å andra sidan, te och kakor byggde denna vackra kropp! 
Foto: Maria Alander

Längtar till sommaren nu också! Nu kan faktiskt snön få försvinna. De senaste dagarna har varit helt fantastiskt fina, även om det inte alltid har varit jättevarmt.
Ska försöka att i sommar igen hinna med en halv vecka i Göteborg, men är lite rädd för att ta med mig Jonatan till Botaniska Trädgården och Trädgårdsföreningen. Vi kommer att vara fast hela dagen om han ska ta en massa kort! I så fall får han ta med mat och saker jag kan leka med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar