söndag 13 mars 2011

#4 - Varför bloggar jag?

Oj.
Jadu.
Vad ska man säga om den?

Jag började att blogga på en blogg som hette nogg.se, och där hade vi ett forum, men jag blev så less på det forumet för de tillät gäster att använda det så det var extremt mycket spam, och oseriösa inlägg där. Varför jag började vet jag inte. Kanske för att jag ville prova och vara modern? Alla andra bloggade ju...

Sen mot slutet av min nogg-karriär så började jag en kurs i Engelska A (15hp) Creative Writing på KAU, där våran lärar ville att vi använde oss av en blogg för att publisera våra uppgifter så att folk kunde kommentera på dem. Det här var sommaren 09.

Efter det använde jag bloggen ganska sporadiskt. Men under juli 2010 (eller ja, jag tittar på statistiken och antal inlägg, och det var klent fram till juli 2010) då bärjade jag regelbundet få människor som läste min blogg... Kanske för att jag hade börjat lägga ut inlägg på facebook ibland, och så vidare.

Så, nu då... Just varför bloggar jag?
Jag bloggar inte för att få pengar.
Jag bloggar inte för att jag vill ha läsare, eller bryr mig om det (dock kan jag bli lite irriterad att mellan 30-60 pers /dag läser min blogg, men aldrig kommenterar...)

Utan jag bloggar för att jag tycker om att skriva. Att bli journalist skulle vara jättekul, eller författare.
Jag har ju så många sagor och berättelser som jag skriver på. Jag är bara så dålig på att avsluta saker.
Dock har jag ett projekt nu som jag verkligen ska avsluta! Helst i sommar när jag förhoppningsvis har lite mer tid över.


Jag bloggar för att någon eventuellt kan tycka det jag skriver är intressant, men jag bloggar om väldigt många olika saker och har inte en ämnes specifik blogg, men jag trivs med det ganska bra. Har ju lagt mina favorit ämnen i en sidomeny, även om jag tror att jag ska snygga till den och göra kombinerade etiketter också att det blir färre, listan kommer bli lång annars.

Jag bloggar för att folk ska veta att människor är normala, alla är inte som de stora bloggerskorna och har hur mycket pengar som helst, och kan shoppa för 20.000 kr varje dag.

Jag bloggar för att... För att jag tycker det är kul, och för att jag lär mig att skriva på fler sätt, inte bara det traditionella sättet man lär sig i skolan.

Jag bloggar för att beröra folk, skrämma folk, få folk att skratta, folk kan himmlas över hur dum och barnslig jag är, berätta sanningen om mig.

Jag bloggar helt enkelt för att det är en chans att lära sig något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar