onsdag 23 mars 2011

#10 - Vart skulle jag helst av allt vilja bo och varför?

Den var lite lättare.

Jag har 3 ställen som är min topp-3 på vart jag skulle vilja bo.

1. London
2. Los Angeles
3. Irland

Varför skulle jag då vilja bo i London?

London för mej, det är "it". The place to be!
Pulsen, ljusen. ljuden, lukten, människorna, multikulturen, allt i London tilltalar mig.
Har varit i England 7 gånger, flera av dem till London, och en gång till Winchester någon timme utanför Southampton.

London är stort, men ändå litet och mysig. Man är liksom inte överallt, utan i London är varje del sin lilla "stad", där man har allt man behöver egentligen.

Engelska längenheter har jag aldrig riktigt förstått mig på hur de är byggda, men de är små och mysiga. Lite pittoreska sådär. Tänk er bara. Sirius Blacks hus. Vem skulle inte vilja bo där liksom?

Det finns så mycket som händer där, men det är lika lätt att inte vara en del av utelivet som där är att vara.

Det grå vädret till all trots, de gånger som jag har varit riktigt glad är de gånger jag har varit i London. Jag har vart i London och bott på lyxhotell och vandrarhem. Jag har åkt utan bokat hotell över huvudtaget, och jag har sovit nätter på Stansted Air Port för att jag inte hade någon annan stans att sova.

I London kan man sitta i en park och läsa, samtidigt som det springer hundar omkring och barn leker med varandra. Hur ofta ser man det i Sverige på det sättet?

London (och England rent generellt) har kanske inte alltid det bästa ryktet. Hög brottslighet, "rodents", dålig mat och så vidare, men jag kan ha överseende med det ändå.

Nej, London ska man bo i, och en dag ska även jag göra det! Även om det inte blir länge!

1 kommentar:

  1. varför skulle du vilja bo på de andra ställena då? / nyfiken

    SvaraRadera