söndag 27 mars 2011

Färdigbetsat bord och några lådor är halv klara.

Mahognyrött
 Se vad snyggt det blev i jämförelse med förut!


Mörk Ek

Förut var det Mahogny rött, men hela köket blev alldeles för rött, och jag fick sån jätteinspiration till ett mysigt litet lantkök sist jag var på IKEA. Läckert!


Inte för att det var något fel på det egentligen, men det blev bara lite väl rött, så nu ska det gå i den rödaktiga tapeten som syns, mörkbrun/svart och färgen egg shell (tror det finns en som heter äggskal också, och det är väll den som ska få vara), sen ska jag se om jag kan få till bänkarna i nån liknande nyans av vitt, tror det skulle bli ganska bra om jag bara slipade och sen vit/grå betsade dem. Tror inte mer arbete krävs faktiskt, det är skönt.

Men nu ska jag sätta mig och sticka lite på Jonatans duk (den ska ni få se en massa bilder på sen, den är lila och fin), och se på Buffy eller Americas Next Top Model. Troligtvis Buffy.  Det är bara det att Buffy känns nästan som skolarbete i jämförelse med ANTM, men jag vet inte om jag orkar med Janice Dickinson idag.

Men först ska jag försöka komma på vad jag ska äta. Har en massa pasta i en matlåda. Den får jag nog göra något med tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar