söndag 13 mars 2011

Åter igen ett besök på IKEA

Hittade världens finaste sovrum!

Ja som ni kan gissa har vi precis kommit hem från en sväng på IKEA och har precis kört i mig korv med bröd i massor, men har inte riktigt ätit ordentligt idag.

Var jättesugen på korv med bröd innan vi åkte, men då fanns det inget bröd, så det blev varma koppen soppa istället (det
var runt två tiden). Men nu är jag riktigt mätt, dock håller jag på och fryser ihjäl.
Fattar inte hur det kan vara så kallt.

Vi letade lite efter säng möjligheter till Växjö, kanskeskulle man köpa en bäddsoffa istället?
Men de var inte så optimala. De som var, var oförskämt dyra istället, så då kunde man lika gärna köpa en loftsäng. Jonatan funderar han också.

Istället hittade jag inspiration till kök. Lantkök alltså. Så som jag vill att det ska se ut när jag bor i eget hus... Eller kanske till och med hur det ska se ut hemma hos mig. Kanske ska måla om de låga skåpen svart-bruna och de över bänken i vitt? Hyllor
i hörnet? Nja, vi får se, men fin
t var det i alla fall...
Vi kanske kan skippa det rosa i alla fall...
Rosa är väll inte riktigt min signatur färg om man säger så...
Men nu måste jag hem och börja fundera på hur det ska se ut i lägenheten hemma. Det måste ju gå hand i hand med brun/röda väggar och en bardisk också. Man kanske ska börja med att måla bardisken mörk? Det bordet var ju ganska fint.
Fast...
Får man nu göra ett valv så är det kanske lika bra att tapetsera om?
Men då skulle man ju få ångest för vilken sorts tapeter man skulle ha... Igen!

Men, Växjö ja. Så här hade jag väll tänkt att det skulle se ut i vardagsrummet/sovrummet.
Tänkte ju ha en loftsäng från börja, och det kanske är det smidigaste. Har ju köpt en soffa unfefär sådär stor, och en Expedit TV-bänk, så det där är nog den optimala lösningen.
Kommer bli svårt att bara ha halva utrymmet att bo på i jämförelse med nu. Speciellt när man måste läsa på distans under hösten också.

Hittade världens coolaste lampskärm också. Den ska jag seriöst köpa till min golvlampa! Dyr, men ack så cool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar