söndag 27 mars 2011

Fett snyggt i hallen.

Garderoberna före ommålning
Nu är hallen grön!
Till viss del i alla fall.

Förut var den i en blå, och en mycket tråkig gråaktig färg. Men sen blev jag bra less på det! Så tråkiga var garderoberna. (Nu hoppas jag inte att man bestämmer sig alldeles direkt att vi slår ut dem och gör en sovalkov där... För det har vi funderat på, men man kanske kan rädda dörrarna och göra nya garderober på annat ställe?)


Den vänstra färgen var grymt lätt att dra lös,
den ramla av i stora bitar!
Så, efter att ha slitit lös färgen (som, förövrig inte satt så bra p.g.a. att det som var målat där INNAN inte satt okay. Troligtvis hade den som målat det före gjort så att hon tyckte det där med att slipa en glatt yta och köpa en ordentlig färg var överskattat?) så började jag att måla! Färgen kallas för City Duck, och är mörk mossgrön/grå aktig. Jättefint, lite mörk kanske, men jag ska försöka komma på ett bra sätt att göra min hall lite ljusare rent generellt!
Inte jättesnyggt,
men det kommer att bli!




Och hallen var INTE snygg innan jag började måla om den. När jag flyttade in var den pastellblå, så blågrå är ett steg i rätt riktning, definitivt!

Men då ska vi se, här får nu se hur den ser ut nu!
Som sagt, nu ska jag bara hitta en snygg färg för listerna (som jag kommer vänta med tills vi vet vad det blir av hallen i vilket fall).

Fast lite roligt hade jag under tiden som jag målade ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar