fredag 8 april 2011

#16 - Vad jag vill bli när jag blir stor?

Oh!

Jag vill bli filmskapare!


Jag vill göra allt som har med film att göra egentligen. Jag vill ha min examen i filmvetenskap, men jag vill också lära mig att göra film.
Ett drömyrke inom filmen utöver regissör, skulle vara att vara kampsports stunt co-ordinator! Det hade varit så JÄVLA awesome!
Men nej, ingen jävla Steven Seagal grejjer. Coola saker ska det va! Behöver inte vara fighting, det kan mycket väl vara budo eller så, men det ska vara snyggt, coolt, och totally awesome, och det ska vara jag som har skapat det där snygga, coola, och totally awesomea grejjerna!

Sen kanske just en ny version av Karate Kid inte är min grej, det vet jag inte, det hade ju varit roligast att skriva en NY film, inom kampsportsfilm. Sitter och skäms lite att jag fortfarande inte sett den första kampsportfilmen, den film som gjorde asiatisk kampsports film till det den är idag, Kurosawas Sugata Sanshiro.

Jag har alltid varit duktig på att skapa saker, och eftersom att jag inte kan få mitt absoluta drömyrke (stridspilot) så har jag velat mycket mellan vad jag vill bli. Författare, reklamare, fotograf, illustartör/konstnär och så vidare, men film är nog egentligen mitt medium ändå.

Jag planerar att lära mig lite grann i form av manusskrivande någon dag, nu i höst ska jag lära mig om journalistiskt skrivande inom film också, och det är ju i alla fall en start, sen blir det ett program på LiU med mediegestaltning och så, sen får vi se. Sen skulle jag ju egentligen vilja börja göra saker.

Något som jag väldigt gärna vill ha är en videokamera, men även ett animeringsbord, och programmet Final Cut Express 4, som bara finns på Mac!
Men även programmet Aperture skulle vara coolt att ha, för att redigera bilder i. Dock kommer jag aldrig ha råd med en Mac, så det spelar ingen roll i alla fall, men en filmkamera ska man väll kunna spara ihop till någon dag.

Men film, det är med det jag vill jobba. Skapare, översättare, animerare, kritiker, skådespelare, stunt koordinator... You name it!
Film it is, and film it will always be!

Bilder:
http://mmanytt.se/wp/wp-content/uploads/the-karate-kid-2010.jpg
http://gelix.blogg.se/images/2006/hero_poster04_1161456493_5891510.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar