söndag 10 april 2011

Träningsmusik

Ligger i sängen piggare än föut, men får nog ta det lugnt idag också... Men imorgon är jag nog så pigg att jag orkar göra lite saker igen.

Eftersom att det jag helst av allt vill göra är att gå och träna igen, så tänkte jag dela med mig av min ena musiklista som jag har när jag tränar på gymmet. Den är cirka en timme lång och passar för de flesta program som jag kör, är väldigt sällan där mer än en timme åt gången. Brukar trycka på shuffel så att låtarna spelas i olika ordning varje gång. Annars är risken att i alla fall jag tröttnar.

  • ...To be loved (live) - Papa Roach (har mer kräm än studioversionen tycker jag, men den går självklart också att välja
  • Tony's Theme Song - Iron Man (från filmen!)
  • Eye of the Tiger - Survivor (ett måste för varje kampsports tränande!)
  • Ghost Division - Sabaton
  • Dragula - Rob Zombie
  • Iron Man - Black Sabbath
  • Back In Black (Made Famous By AC/DC) - Iron Man (från andra filmen)
  • Gulmira - Ramin Djawadi
  • Primo Victoria - Sabaton
  • Kickstart my heart - Mötley Crue
  • The Night - Disturbed
  • Panzer Battalion - Sabaton
  • Everybody get up - Five
  • Fallen - Volbeat
  • Rock n' Roll Junkie - Mötley Crue
  • S&M - Rhianna
Vissa av dem är lite lägre i tempo än andra, men jag tycker att det passar bra i mixen för att ha små återhämtningsperioder eller så beroende på om det är konditions eller styrketräning eller vad man nu sysslar med, annars kan man lägga dem i slutet eller början så man får uppvärmning eller nedvarvning.

Sen tipsar jag om att man kan lägga in mjukare "yogamusik" på slutet så man kan stretcha till lugn musik. Jag har det på min spotifylista. Men tänk på att om man inte gör en egen mapp för den då, så är inte shuffel en bra idé!

Orsaken till att jag pratar om det här idag är att jag i tänker köpa en ny MP3 nästa gång jag åker till Linköping. Tänker inte köpa någon dyr, eller med stort utrymme, utan bara så jag kan lyssna på musik när jag är på gymmet. Nu lever jag på radion som står på, eller TV:n, på gymmet hemma, och det är fett irriterande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar