lördag 9 april 2011

#17 - Flytta hemifrån... Igen.

Jepp!

Precis det jag ska göra!

Första gången jag flyttade hemifrån, var när jag var 16, då flyttade jag in hos min mormor. Våren -09, hyrde jag en lägenhet i andra hand och under hösten flyttade jag in i en egen lägenhet.
Det har nu blivit mer så att Torsby är hem, inte min lägenhet, så även fast jag bor själv så ser jag det som att jag flyttar hemifrån igen!

Vart ska jag då flytta?
För den som inte visste, så nu i mitten av april så kommer jag att flytta in i Linköping, och där blir jag kvar fram till 1:a september, då jag flyttar ner till Växjö för studier.

Hur känns det?
Det känns spännande. Jag ahar ju bott "inte-hemma" länge, men det har ju alltid varit så att om det hänr något så har mamma och pappa varit 40 min bort, mormor bara en liten bit bort och så vidare.
Nu kommer jag ju att bo så långt bort från alla (förutom i Linköping då, då har jag i alla fall Jonatan).
Jag har byggt ett liv i Torsby, och nu måste jag göra om samma sak nere i Växjö sen.

Men det känns fortfarande spännande. Jag tror Torsby är för litet för mina drömmar och mål i livet, så jag ser fortfarande fram emot det jättemycket!

1 kommentar: