torsdag 7 april 2011

Filt

Sitter och virkar en tre färgad filt i mormorsrutor. Tänkte bli proffs på dem innan jag börjar med något större virkningsprojekt.

Filten är grå/lila/vit och inte svart/grå/vit/natur som jag hade tänkt från början, mest för att varken svart eller natur fanns att köpa, men det kommer kanske sen, man vet aldrig.
Dock har jag lite andra idéer som jag ska göra först.

Fast jag blev ganska grinig när jag såg att det inte fanns något mörkblått garn kvar! Jag måste kolla i Linköping om det fanns något mörkblått Freja eller annat Svarta Fåret garn 100% akryl kvar, för annars är det bara att sätta sig och sprätta upp en tröja som jag håller på med.

Idén med filten är att jag ska ha en 3-färgad fyrkant i mitten, med 8 st enfärgade runt om. Jag ska försöka att variera HUR de trefärgade ser ur, men också hur jag sätter de enfärgade runtom, och absolut inga av samma färg bredvid varandra. Sen ska jag sätta en kant med svart (eventuellt mörkt brun) runtomkring så den håller ihop.
Nice ey?

(Bilder på filten kommer när jag är tillbaka i Torsby)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar