torsdag 7 april 2011

London

Tänkte fortsätta lite på ett spår som jag skrev i ett annat inlägg på vart jag helst av allt hade velat bo.

Tänkte berätta om lite ställen som jag personligen tycker att man bör besöka.

Barer och uteliv:
G-A-Y bar:
Ja, det är en gaybar, men jag anser att man bör kunna gå dit i alla fall. När jag var där, var den modern, snygg och fräsch, med lagom dyr alkohol. Kanske inte ett ställe för alla, men ändå, ett ställe jag skulle gå till, kanske inte själv, men gärna i grupp.
Baren ligger på 30 Old Compton Street, London

The Walkabout:
En australiensisk pub som är helt underbar! Jag älskar den, och hit skulle jag kunna gå varje kväll! De har "normala" drinkar, med en lite aussie twist. Sist jag var i London, fann jag två stycken. En i norra delarna ( i närheten av Islington), och en i de lite södra delarna. Den som vi var på mest låg på 136 Shaftsbury Avenue (alldeles i närheten av en teater, och var lite svår att hitta), men den ligger i Soho. Puben är listad som The Walkabout @ Limelight.

The Gunners:
Ha! Vad trodde ni om mej? Att jag bara skulle glömma Arsenal och att man kan se på fotboll på nästan varenda pub i hela England? Nehej du, den gubben går inte!
204 Blackstock Road is the place to be, om man inte lyckats roffa åt sig biljetter till matchen.
På 175 Blackstock Road ligger också The Arsenal Tavern, vilken också är att rekommendera.

Alla ställen ligger i närheten av tunnelbane stationer, men jag anser att det faktiskt är helt okay att gå dit,det bästa är att ni hittar en som ligger lagom nära, men sen är det helt fantasktiskt att se på nattlivet i alla fall i Soho. Om ni ska till Arsenal pubarna är Finsbury Park, och Arsenal Station de närmast.

Parker:
Bloomsbury Square Garden:
Jag har vå parker som jag brukar älska att sitta i. Den ena ligger extremt centralt, och är mer ett rastställe när jag varit och shoppat/fönstershoppat på Oxford Street.
Bloomsbury Square Garden.
 Liten, men ganska kul att sitta och titta på folk i och bara ta det lugnt. Dock varnar jag för att det kan finnas  en del duvor där.

Highbury Fields:
Ett stort grönområde i norra delarna av London, där man får en smak av det där "brittiska". Kick around i parkerna med barn i alla åldrar, joggare, folk som sitter och läser, och gamla sura gubbar! Här finns möjlighet till flera oliak sorters aktiviteter, men min är ändå att sitta och läsa och ta det lugnt. Till skillnad från Bloomsbury Square Garden, så kan man det här.

Hotel:
Hilton Islington:
Kliv av på Angel station och följ Upper Street norrut. Hotellet ligger lite gömt, men jag tycker att det är helt okay. Inte jättedyrt, men inte billigt heller. Ligger i norra delarna av London, men gång avstånd till centrum (tycker i alla fal jag, men då ska man ha bra skor, annars kan man ta tunnebanan, Angelstation till Tottenham Court Road).

Ashlee House, numera Clink 261 Hostel.
Vandrar hem i centrala London, nära Kings Cross. Populär bland ungdomar som kommer och de har olika möjligheter till boende, allt från 18 bäddars till enkel och twin rooms.
261-265 Gray's Inn Road.
Var fräschat förut, nu ser det ännu fräschare ut.
Dock får jag varna att om man bor i flerbädds rum, så kan man få bo med okända, så håll hårt i saker som är dyrbara och lämna dem aldrig på rummet när ni går ut.

Övriga platser:

Camden Town:
Behövs inte säga så mycket egentligen. Camden är den största marknaden i London, med flera olika sorters marknader. Man måste varit där för att förstå det, och det är ett måste ställe att åka till.

Spitalfields Market:
En av de största "flea markets" i London. Här kan man hitta i princip allt som går! Lite billigare, dyrare, snyggare, tråkigare, mer fashion, mindre fashion, punk, mod, kitchy, chich och totalt ute.
Här finns i princip ALLT.

I hope you enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar