tisdag 5 april 2011

Att vara sjuk suger ganska fett!

Vill gå och träna, men jag tror att mina bihålor kommer tycka extremt illa om mig om jag hade gjort det.
Det spränger i hela huvudet på mig, men jag känner mig inte jättesjuk. Lite trött, men det tror jag har med att göra att jag legat ner hela dagen då huvudet säger nej när jag rör på mig.

Nu längtar jag dock hem och få träna. Åker hem från Linköping imorgon, och förhoppningsvis så kan jag köra ett pass imorgon kväll. Annars går jag till gymmet på torsdag. Jag orkar inte riktigt sitta still så mycket längre till. Som sagt, jag känner mig ju inte sjuk, det är mest bihålorna som gör ont, och då också huvudet. 

Inte länge kvar nu att vara kvar i Torsby. Nu i april (nästa gång jag åker till Linköping) så blir det till att köpa ett gymkort här... Sen så blir det att vila lite med kampsporten ett tag, och försöka gymma, och se till att kroppen är hel så jag kan köra som vanligt igen. Jag ska ha en kropp som fungerar först och främst, men jag ska också försöka att se till att jag får lite mer varierande träning under sommaren. Det viktigaste kommer ändå att vara styrketräningen. Försöker komma in i ett bra roterande schema som jag försöker att följa, ni kommer att få vet hur det ser ut längre fram.

För att få en mer varierande träning (förut har det varit, bara fotboll, bara aikido och så vidare) så har jag har tvingat Jonatan att vi ska köpa ett badmintonnät, och ett volleybollnät. Sen så finns det så mycket roliga gruppträningar på World Class som jag skulle vilja gå på.

Just nu känner jag mig lite peppad att träna aikido igen efter helgen, då jag fått lite nytt input, men på det hela, så är jag inte jättepeppad att fortsätta träna, utan jag tror jag behöver en liten paus.
Kalin däremot, nu har jag ju hittat en sak som jag vill fokusera på, men då finns det ingen möjlighet att träna. Vaddå sug much?

En annan rolig aspekt av att vara förkyld är det faktum att man inte orkar att stå upp, men står man inte upp, jag då får man ingen luft. Är det meningen att förkylningar ska döda eller vaddå?

1 kommentar:

  1. Mördarförkylningar... Ja det låter riktigt det!
    Krya på dig :)

    SvaraRadera