torsdag 14 april 2011

2 inlägg i ett?

Har lite bråttom nu insåg jag. Ska försöka hinna till gymmet nu innan jag åker ner till Karlstad för gradering i kalin. Jag tvivlar dock på att jag kommer klara den för även fast jag körde igenom det igår en sväng och tyckte det kändes okay, så har jag så extremt mycket annat att tänka på! Sen har jag börjat fått blåsor i händerna av mina sticks, och det gör så extremt ont att jag inte orkar knyta handen! Stört...

Just nu har jag suttit och läst i Bitten, hade tänkt läsa så mycket som jag hinner idag, så tar jag med filmvetenskapsböckerna hem och läser där. Blir troligvis en sväng hem till mammsen och pappsen ikväll skulle jag tro. 
Jag kan ju dock säga att jag fortfarande inte är imponerad av boken, men den var inte riktigt så dålig som början, men det är mycket som är mer "que?" än "åååh, coolt!" i den kan jag säga. 
Samtidigt har jag suttit och stickat tokmycket på en kort sommartröja som jag tänkte jag skulle ha i sommar. Egentligen hade jag tänkt mig en röd/vit, men jag hade inget vitt garn kvar, så då tog jag vad jag hade istället, så den blev röd och svart, men ska göra en marinblå/vit också någon dag, men jag tror att det var dåligt med vitt garn på garnaffären här. Men först ska jag se så att jag får ett bra mönster. Mönstret är mitt eget, och det kommer upp så fort jag är klar med tröjan.

Nu är det officiellt!

Jag har gjort min flyttanmälan, från och med 2:a Maj är min adress i Växjö! Coolt va?

Postade papprena i tisdags eftermiddag så de borde vara framme idag typ!

Jättespännande. 

Nu i helgen kommer jag att flyttstäda som en tok, för jag har inte allt för mycket läsning att göra, sen på tisdag tar jag min bamseväska, ryggsäck och... Väska? Hmm, ja typ... Jag vet inte vad de heter, men de är i plastigt material, och ganska stora? I vilket fall, jag har fyllt den med kläder, som kommer dumpas av i Linköping nu på tisdag. Sen när jag kommer hem den 2:a så gäller det att göra det sista, även om alla möbler inte ska med och ingen ska bo här än, så måste det städas så att man faktiskt kan åka härifrån utan att man kommer hem och någontin lever i köket, byggt av glömd mat, damm och så vidare.

Blir också en stpor sortering av kläder. Har kommit en liten bit på vägen i alla fall. Har lämnat de kläder jag använder minst, och nu har jag bara en byrå kvar att gå igenom.
Det enda jag inte kunde förmå mig att lämna något av var kjolar. Jag älskar kjolar, även fast jag så sällan använder dem. Skorna var också svåra att lämna, även fastän några är så trasiga att de knappt håller ihop! Och jag trodde inte jag var en skomänniska. Illa!

Men, nu måste jag hitta ett par strumpor, borsta mina tänder och sticka till gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar