måndag 18 april 2011

#18 - Stickat.

Stickar är något som jag gör mycket, ofta och hela tiden.

Jag älskar att sticka. Jag känner inte att jag behöver sticka något specifikt sådär, jag vill bara sticka.
Jag har alldeles för många stickningsprojekt igång som det är, men vissa kommer jag få skrota då det är helt omöjligt att få tag på garn i samma kvalitet och färg!

MEN nästa projekt, när jag har fått tag i mina strumpstickor igen, det är knälånga randiga strumpor i svart/blått och mörkrosa/blått! Jag börjar ju faktiskt att bli klar med det mesta nu.

Jag håller även på med en kortare töja just nu i rött och svart, som ska bli mer som en tröja att ha över tajta linnen, jag hoppas bara den passar. Annars får jag hitta på någon genialisk lösning på det...

Sticka är något som jag kan göra när jag ser på film, läser (så tillsvida att boken kan ligga öppen utan att jag måste hålla i den, pocket böcker är därför dåliga stickböcker), eller i princip när som helst. Jag kan många gånger när det inte finns sittplats på tåg både stå och läsa, eller stå och sticka. Så kul tycker jag det är att sticka.

Jag har ingen förklaring till varför som till exempel att det är rogivande eller någonting. Roligt, det är vad det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar