fredag 4 mars 2011

Lite nytt, lite nostalgi, och helgens bravader

Bara 98 ord minimum kvar på religionsskiftes uppsatsen. Sen får den vila och läsas igenom till på måndag då den lämnas in!

Då är det bara att börja med att skriva om filmen Död Snö och diskutera norsk identitet.

Brolle - Jag är född i en liten by

Sitter och lyssnar igenom min spotify playlist från när jag var "ung" (vad ska man kalla det, inte liksom att jag är värst gammal nu heller...). Hittar så mycket rolig musik som jag lyssnade på då. Ibland förstår jag inte vad jag tänkte, men vissa saker är ju riktigt bra än.

Imorgon bär det av till Karlstad. Aikido, Kali och Shorinji Kempo står på schemat då. Sen bär det av till Linköping för att hälsa på hjärtat igen. Jag kan verkligen inte förstå att det har gått snart 8 månader sen vi träffades nu. Det känns verkligen inte som så lång tid.

Dido - Here With Me

Åh, den låten bringar fram minnen från mellanstadiet. När man kom hem och det var varje dag (?) mellan typ 15-17 "ungdomsprogram" på tv4. Exempelvis Roswell (som Didos sång är signatur melodi på), Buffy, Futurama, That 70's show... Många fler var det också, men det var dem jag kommer ihåg sådär på rak arm.

Ebba Grön - Heroinister & Kontorister

Lite surt att enda spelningen med Thåström i år ligger på Way Out West, och där är biljetterna lite för dyra för min plånbok.
Försöker också att lägga upp lite bilder från Halloween som jag tagit (ja, jag vet, det var fet-längesen, men jag har inte hunnit kolla på dem än), på min deviant-art sida. En länk kommer så snart jag är klar! För er som vill se resten av korten från flytten i hlegen så finns de nu uppe på Picasa: https://picasaweb.google.com/karin.sanna.sofia.johansson/JonatansFlytt#

Misfits - 1,000,000 years B.C
Ebba Grön - 800 C*

Så fort man är klar ska man kanske ta och skriva nästa del i den ocensurerade versionen av Twilight också, har ju inte precis hunnit med det på sistone.

Blink-182 - All the small things

Nu får man ta och skriva klart en uppsats, sen ska jag visa lite av bilderna som jag lagt upp på Deviantart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar