fredag 11 mars 2011

Comviq Surf

Gjorde ett riktigt misstag i veckan och köpte ett Comviq Surf - Mobilt Bredband Kontant.

Grejen är ju den att det inte fungerar som det ska! Mer än varannan gång får man upp att "Webpage not available" eller "You can not connect to the Internet".

Jag betalade ju inte 169 kr + surfmängd för att vara o-uppkopplad större delen av tiden.
Nej det här är verkligen slöseri med pengar.
Jag känner nu att betala 437 kr för internet och telefon (som jag aldrig använder) är faktiskt mer prisvärt än att betala 89 kr för en vecka när det inte fungerar.
Jag känner nu att de små uppgraderingar som stänger ner mitt nät hemma, är inget i jämförelse med Comviq.

Petitesser kanske, men när man inte har så mycket pengar så är det det.
Eller kanske man kan kalla det för falsk marknadsföring? De påstår att man kan surfa i Turbo 3G. Mitt står mest som 2G hela tiden, eller har Linköping plötsligt blivit ett vitt område på kartan där man inte bor? Där ingen vet vad som finns?
I Comviqs värld verkar det så...
Jag kan ju gå med på det hemma, men här?

Nej, det säger jag. Leta upp ett annat mobilt bredband! Comviq är inget att hänga i granen precis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar