lördag 12 mars 2011

#3 - Så firade jag min bästa födelsedag

Den var betydligt svårare.

Jag tycker inte riktigt om att fira födelsedagar. Jag tycker inte riktigt om att fylla år över huvud taget.

Men det måste nog vara nån av de födelsedagar som jag hade som barn som jag inte kan minnas, men som vi har på video. Nu känns födelsedagar så passé.
Min födelsedag har förövrigt glömts bort ibland också (av min mamma!), och jag tror inte jag känner många förutom mina föräldrar och Jonatan som faktiskt kan säga vilket datum jag fyller år, utan att tjuvkika på Facebook eller dylikt.

Man blir tvingad att äta en massa tårta som är äckligt, ofta med en massa laktos för nu är det ingen längre som orkar förmå sig att faktiskt baka en tårta så att jag tål den. De som gör det, brukar aldrig tänka på att jag inte tål grädde.

Man får höra hela tiden hur gammal man börjar bli och att man har "ena foten i graven".

Man blir faktiskt äldre, och man inser hur lite man har lyckats att åstadkomma sen förra året, och man börjar att fundera på vad man egentligen gör med sitt liv.

Man blir hetsad till att man måste dricka och supa sig full för man har en orsak. Man fyller ju år...

Men just det ja...

Min bästa födelsedag var det ja.

Få se..

Bästa presenten fick jag av Jonatan, då jag fick en ny Mötley Crue skiva då jag tror min sån hade försvunnit i någon av flyttarna jag har företagit mig. Så det får vill bli förra årets (22:a födelsedagen alltså), då Jonatan kom under helgen (fyllde år på torsdagen).
Men jag blev erbjuden en gammal skrotig telefon efter träningen som present. Det var ganska random, och det enda roliga på en annars tråkig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar