tisdag 8 mars 2011

Nazizombies

Sitter och krånglar med att skriva en uppsats nu, och vi är inte alls bra vänner på några sätt och vis.

Älskar att läsa filmvetenskap, men ibland kan jag bli riktigt trött på vissa uppgifter som är lätta, men ändå så extremt svåra.
Jag kan dock inte förstå.... När jag började plugga hade jag nästan mer problem att kunna skära ner texten lagomt mycket för att det inte skulle bli för mycket. Nu har jag svårt att över huvudtaget komma på något att skriva... Konstigt...

Igår såg vi i alla fall på filmen (Död Snö), och nu ska jag försöka komma på vad jag ska skriva, men jag har lite problem... Känner mig precis som killen på bilden, som förövrigt är den coolaste som finns i filmer när han träffar på zombies (skallar dem, biter tillbaka, kör över dem med skotern... Helfräck! Snyggt gjort där Tommy Wirkola).

För er som inte sett filmen har jag skrivit ett inlägg med en recension: http://aiki-samurailady.blogspot.com/2010/11/wonderful-weekend-and-last-week-then.html
(Jag gillar deras marknadsföring som den bästa Nazi-zombie-splatter film som någonsing gjorts. Jag har faktiskt inte sett så många... Ni kan ju tipsa om ni vet några andra!)

Men åter till mina jobbiga problem!
För det första, har jag lagt mig till rätta i soffan, men mitt block ligger inne i sovrummet, och jag känner mig verkligen inte kry nog att gå in och hämta det... För övrigt är det kallt utanför täcket!

För det andra, ämnet är bra, men jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas fylla ut nästan tre sidor. Det var riktigt svårt. Så nu är det bara att sätta sig och börja leta efter små detaljer och försöka få i ordning en bra analys, eller så får jag fuska och skriva en lite för lång slutsats.

För det tredje, så måste jag läsa igenom så mycket mer i kurslitteraturen som jag hitills fuskat lite med för att jag haft så dåligt med tid, men jag är så extremt trött. Sov alldeles för dåligt inatt... Dumt!

För det fjärde, nu är mitt te slut så nu får jag väll pallra mig upp och göra nytt och hämta blocket i vilket fall...

Bilder:

1 kommentar:

  1. Cecilia Criswell9 mars 2011 kl. 09:45

    Död snö ja...
    Vad var det som stog på framsidan? "Bästa filmen inom genren". Nazi-zombie-splatter-film? Klart det är den bästa filmen i genren! Inom genren gjordes ju säkert två hela filmer, haha... Känns som om den genren inte är så bred... ;P

    SvaraRadera