torsdag 24 mars 2011

#11 - Arsenal F.C; hur, när var, och varför?

Lättaste ämnet någonsing!

Helt enkelt för att det är det bästa laget som vandrat på våran jord.

Kärleken för Arsenal F.C började när jag var väldigt liten. Jag gillade David Seaman. Han var cool!
Men, eftersom att det vid den tiden inte gick att se så väldigt mycket engelsk fotboll i Sverige kunde jag bara sparsamt följa laget. Men sen, när vi skaffade Canal+ hemma och Fredrik Ljungberg drog stort intresse till den engelska fotbollen (och självklart Arsenal!) så började man kunna se fler och fler matcher.

Jag kommer ihåg att säsoongen 01/02 när de vann dubbeln (FA-cup och ligan) så var det den säsongen som var den "första" som jag kunde se åtminstone en match i veckan, även om det inte alltid var just Arsenal, men resultaten följde jag! Noga!

Favoriterna började rasa in...
Henry, Bergkamp, Adams (som fortfarande är den absolut bästa mittbacken som nånsin satt sin fot på Highbury, och på alla andra arenor runt om i världen...) för att nämna några.

Och jag menar vilket Arsenal fan kommer inte ihåg Freddie "Kid Vicious" Ljungberg när det begav sig?

Arsenal har ett hjärta för vacker fotboll. Sen Wenger kom dit spelar man snyggt! Man behåller bollen inom laget, man tröttar ut de andra och säter dit stöten när motståndaren är som tröttast, men de gör det snyggt. Stil och finess. Franskt.

Dom har också ett hjärta att fortsätt, de vill vinna även när det går som trögast. Spelarna stannar. Wenger ses som en gud, och än har det inte börjat att knorra om han ska avgå eller inte. Fortfarande har man tillit i mannen som hjälpte Arsenal ur den längsta svackan någonsin.

Hur många unga killar har inte kommit till Arsenal och har blomstrat under hans ledning?

Wenger vet hur man arbetar med talanger och gör dem till världsstjärnor. Han vet hur man gör världsstjärnor till världsstjärnor. Han vet hur man gör föredettingar till världsstjärnor.

Arsenal.
Laget som har allt.

Forever in my heart<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar