tisdag 29 mars 2011

Gymmet + Kali = Carano-ben?

Gina Carano
Varit på gymmet och snyggat till mina ben (hoppas jag i alla fall) nyligen. Dock känner jag mig inte sådär skönt trött i benen som jag vill va. Får nog öka på med lite hårdare träning på torsdag...
Kanske inte helt optimalt att träna rygg och axlar de dagar det är aikido, och ben de det är kali, men det fungerar inte annars, för i så fall blir jag så extremt trött när jag ska träna kondition.

Har nu under veckan (förra veckan alltså), tagit beslutet att för några mpnader lägga ner kampsporten för gymträning, inte för att jag inte vill träna kampsport, mer av den orsaken att jag måste laga mina knän, axlar och rygg innan jag börjar med något nytt, för det känns inte som det är värt det att behöva ha ont i kroppen varje dag för att man är för svag.

Men nu! Nu ska det bli ändring på det maj, juni, juli och augusti kommer gå i rehab och uppbyggnadens tecken. Ska försöka lära Jonatan lite kali också så att jag kan få träna åtminstone liiiiite kampsport, sen kanske man kan träna nått enstaka pass med aikido också, vi får se hut det går. Men prioritet kommer vara coreträning, yoga, styrketräning och viktreducering.

Varför då?

  • Core: har extremt svag rygg, och jag behöver träna core för att jag har överrörlig ryggrad och den behöver stabilitet
  • Yoga: jag måste blir lite mjukare och smidigare i musklerna, samtidigt som jag vill träna de här små musklerna som styrketräning inte kommer åt
  • Styrketräning: jag vill ju inte förlora de muskler jag har! Sen behöver jag rent generellt öka på min muskelmassa, i ben, armar och axlar (då utöver coreträning)
  • Viktreducering: även om jag lägger på mig muskler måste jag gå ner i vikt för mina fotleder och knän mår inte bra när jag väger för mycket, vad för mycket är exakt vet jag inte, men jag tror det är som det är nu, men ett par kilo skulle inte vara illa. Bara så det inte blir onödig extra belastning, men det kanske blir lite bättre som det är med ökad myuskelstyrka. I så fall får jag ändra det till fettreducering!


Gina "Crush" Carano
Sånna ben skulle man ha! Gina Carano-ben! Fan! Undrar hur mycket träning man måste underlägga sig för att få sånna ben? 
Eller mage, eller axlar, eller rygg för den delen?
(För den som inte vet är Gina Carano MMA-fighter med kickboxning och boxning i bagaget. Hon har också vart gladiator i amerikanska Gladiator, där gick hon under namnet Crush, och är tillsammans med Cristiane Santos en av de bästa kvinnliga MMA-fighters som tävlar.)

Ska försöka och se om World Class i Linköping är något vettigt gym. Kanske är värt pengarna? 
Har någon något annat förslag på gym i Linköping som är okay så är det bara att säga till. Gärna med tillgång till simning också! Det hade varit awesome!

Men nu ska man snart göra sig iordning för att dra på Kaliträning i Sunne. Vet inte riktigt vad jag hoppas att det blir. Sticks och Kadena är roligast, men jag har också lust att boxas idag så man blir riktigt riktigt trött!

Bilder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar