torsdag 29 mars 2012

Sugen på att börja gymma igen!

Precis som titeln säger så är jag sjukt sugen på att börja gymma igen. Så fort jag får reda på om jag ska vara i Linköping eller i Växjö i sommar så ska jag skaffa mig ett gymkort. Jag har en känsla av att jag har tappat det mesta av de muskler som jag la på mig när jag gymmade när jag fortfarande bodde i Torsby. Nu är det snart ett år sedan jag flyttade därifrån.Förhoppningsvis så har de kvar den schyssta dealen med att man kunde betala 3 månader för typ 500 kr på Campushallen i Linköping i sommar igen.

Just nu känner jag mig lite omotiverad till att träna styrketräning hemma, speciellt då det gör ont i mitt knä, och igår märkte jag att om jag håller i tyngre vikter så gick det inte så bra att böja i den knäleden heller. Fram tills igår trodde jag bara det handlade om att vrida knät. Sen gör foten också ont ofta när jag gör benböj eller utfallsteg. Vilket också gör att yogan hamnar lite på efterkälken då man har den eller liknande sätt att stå på i flera olika positioner. Jag saknar muskler, och jag saknar smidighet, och jag saknar med största sannolikhet kondition nu mer när jag inte har kunnat träna någon annan renodlad konditionsträning är promenader på grund av min fot (det som är värst är dock att cykla, även om det funkar okay när det är platt).

Nu i helgen har jag dock bestämt att jag ska prova att springa lite. Det kanske inte blir någon jättelång sträcka, men ut ska jag i alla fall och prova. Med skydd ska jag väll dock säga. Jag har märkt att om jag går långt utan det på så kan det göra sjukt ont, så jag chansar inte, utan det får väll gå lite sakta. Målet är väll att jag inte ska behöva tre skydd på foten när jag springer i fortsättningen, utan ett räcker gott och väl. När jag har kommit dit, då kan jag börja och springa för kondition och fettförbränning igen.

Just nu känner jag mig lat, flabbig och inte särskilt vältränad, mest för att jag inte hinner träna mycket alls, i alla fall inte de senaste veckorna, då jag har haft sjukt mycket skoluppgifter som av någon underlig anledning måste lämnas in, och de har fått prioriteras.

Jag har ju tidigare satt upp ett mål om att om jag nu lyckas gå ner en byxstorlek så ska jag få köpa mig ett par röda byxor. Jag insåg dock nu i helgen att det där med "en byxstorlek" var inte det lättaste att veta. Så så här blir det, eftersom jag har två jeans i två olika tumstorlekar (jag trodde en tum alltid var en tum?) och har både 38, och S på mina leggings, samtidigt som jag har 40 på shortsen som jag köpte i helgen så får jag helt enkelt göra så att jag i slutet av april letar upp ett par byxor som passar, köper dem en storlek mindre och hänger upp dem så jag ser dem. Då kan jag ju inte använda dem förrän jag gått ner en byxstorlek. Eller så kollar jag helt enkelt om jag kommer i mina jeans tights. Gör jag inte det så får jag helt enkelt hänga upp dem istället. (I sommar ska jag förövrigt ta en ordentlig rensning i kläderna och lägga ut det som är för stort i något förråd.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar