måndag 5 mars 2012

Känner mig så groteskt korkad ibland.

Har funderat skitlänge på nu varför jag har så svårt att lägga på mig muskler. 
Nu när jag kollade vad jag har för mat i kylskåpet blev det plågsamt uppenbart varför.
Jag äter ju typ inga proteiner alls.
Nästan bara kolhydrater.
Min kost har nog alltid sett ut så.
Jag har ju typ ingenting att bygga muskler med över huvud taget.
Egentligen var det inte svårare än så, ändå så tog det mig typ fyra år att komma på varför. Dum känner jag mig. 
Riktigt dum.
Hej och goddag yxskaft.

Orsaken till det är att jag alltid känt mig dåsig, och haft svårt att få regelbundna mattider när jag ätit mycket protein förut då jag verkar ha svårt att ta upp näringen från protein på samma sätt som från kolhydrater.
Sen har jag det så bekvämt att en gång i månaden så kan jag skylla på min mens/PMS att jag får äta lite mer kolhydrater eftersom det är det som jag har sug efter varje gång. Det betyder i och för sig inte alltid godis, utan det är kolhydrater. Potatis, pasta, söta frukter och så vidare. 

Då får man helt enkelt börja äta mer proteiner nu när jag inte kan konditionsträna som vanligt då eftersom att foten gör ont.
Typ "passa på" lite grann. 
Försöker träna en del styrketräning efter passen nere på klubben, men jag tycker själv att det blir dålig intensitet på det så jag får nog ta och skärpa mig nu ikväll och ta tag i det här och öka intensiteten i det jag gör och hoppas på att jag kan börja lägga på mig muskler även fast jag inte har någon större mängd redskap utan får vara nöjd med min egen kropp som redskap. 

För den som inte visste det så har jag problem med en axel som i omgångar inte fungerar (alltså, jag kan inte lyfta den alls och jag kan typ inte bära något eller kan bära saker som inte väger mer än något kilo) så det kanske är utmärkt läge att försöka "laga" den nu samtidigt som foten om man ändå ska försöka lägga på sig muskler.  Det är ju stabilitet genom muskler som jag behöver både för foten, axeln och mina ryggproblem som jag haft sen jag var 14. 

Disclaimer: Nej, jag ska inte bulka eller deffa eller något sånt, jag vill bara har muskler så jag orkar lyfta saker hemma och så vidare. Ni skulle bli rädda av att se hur lite muskelmassa jag har, speciellt i förhållande till muskelmassa. Sen vill jag ha muskler där som det är bra att ha dem för MMA och BJJ/grappling. Magrutor och grejer är inget som jag önskar mig på det viset. 
(Nu ska jag i och för sig inte sitta här och ljuga för er, även om jag som jag skrev i mitt förra inlägg om jag inte hade målet att börja tävla så hade jag varit nöjd med hur jag såg ut, så finns det en sak som jag hoppas kunna snygga till lite med att lägga på mig lite muskler, och sen efter det försöka bränna lite fett, så är det rumpan. Den enda kroppsdelen som jag har egentliga komplex för på mig själv. Den hoppas jag verkligen att den kunde bli lite mindre och snyggare.)

Men nu ska idioten här (som känner sig ännu mer korkad som sitter här och skriver om träning isället för att göra något men när man har en skoluppgift och sen en tenta som ska in snart så måste jag få sitta still ibland) gå och äta lunch. 
Magen kurrar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar