onsdag 14 mars 2012

TV-serier

Jag är inte den människan som följer mest TV-serier sådär, och har egentligen aldrig varit bra på det, mest eftersom att jag är hemma ganska oregelbundna tider på kvällar och så, så det är ganska svårt om det finns en story man måste följa. Däremot har jag "sett ikapp" en del TV-serie på DVD, eller på play-kanalerna.

Tänkte tips om lite olika serier som jag försöker följa/har följt och som vi ska försöka se på så snart som möjligt. Kommer dock inte skriva om några av de animeserier som jag har sett, eller vill se. Har så sjukt mycket TV-serier som jag inte sett än, men som jag är skeptisk till om de är bra.

Ska börja se/Vill börja se:
The Walking Dead - Har sagt det nu ett tag, och nu får det snart bli av. Den verkar sjukt bra, och ska försöka läsa serietidningarna som serien är baserad på också så snart som möjligt. Världen i en zombie apokalyps kanske inte är nyskapande, men det funkar i alla fall! Zombies kan man liksom inte säga nej till så där jätteofta.

Dollhouse - Vet inte riktigt vad den handlar om än, men jag tror att den skulle kunna vara bra i och med att Joss Whedon är upphovsman.

Firefly - Åter igen en Joss serie som jag tror kan vara bra bara av den orsaken. Dock lite skeptisk till iden med rymd-western. Men vi får se.

Följer så gott det går/ej sett klart:
Game of Thrones - Kungens hand dör, och exilprinsen försöker att ta över järntronen, samtidigt som kungens hustrus familj smider sina egna planer.

Varit skeptisk till episk fantasy förut, men den här var faktiskt riktigt bra. Den här skulle jag kunna tänkta mig att köpa faktiskt.

True Blood - Sookie kan läsa tankar hos alla, utom vampyrer. När hon då börjar dejta en känner hon sig fri för första gången. Hon anar dock aldrig hur hennes liv tar en hastig vändning från tråkigt och grått till livsfarligt när hon börjar dejta Bill och träffar Eric.

Har följt:
Roswell - Tonårsserie som handlar om ett gäng utomjordingar som kraschar på jorden. (Här kan vi även ser Katherine Heigl innan hon var med i Greys Anatomy). Utomjordingarna växer upp, ser ut som människor och blir kära, men de har krafter som ingen vanlig människa har och när en till av dem dyker upp så skapar det kaos i deras tillvaro.

Älskar den här serien. Var nog den tillsammans med Buffy som jag såg på först, någon gång när jag gick på mellanstadiet. Rekommenderar om man tycker om tonårskärlek och utomjordingae.

Buffy The Vampire Slayer -  Buffy är vampyrjägare. Samtidigt som hon går i skolan och försöker ha ett socialt liv. Sträcker sig över sju säsonger så man får följa Buffy, Xander och Willow när de växer upp och försöker rädda världen från vampyrer, demoner och gudar.

Det här är min absoluta favoritserie. Jag har sett igenom alla sju säsonger så sjukt många gånger så det finns inte.

The X-files - Mulder tror på utomjordingar. Det gör inte Scully. Tillsammans jobbar de med att lösa ouppklarade fall hos FBI. Fall som kanske inte alltid har en helt naturlig förklaring.

Också en av de första TV-serierna som jag såg. Här var det dock på DVD och inte när den gick på TV. Tycker verkligen att den håller måttet i jämförelse med andra TV-serier som kommer ut idag. Till slut handlar den om så mycket mer än bara utomjordingar och ouppklarade fall.

21 Jump Street - En grupp med poliser som ser mycket unga ut går under cover på skolor och liknande för att utreda brott.

Också en DVD-följar serie då den gick långt innan jag ens var född. En av Johnny Depps första medverkande på TV. Ganska löjlig plot ibland, men Depp och De Luise väger upp för det. Ganska rolig och jag skulle definitivt rekommendera den till alla!

The Chronicle - Journaliset för en tabliodtidning som skriver om onaturliga händelser, och som stöter på en del konstiga saker i tjänsten.

Om någon vet vart man kan få tag på den här, så skulle jag bli sjukt glad. Har letat som en tok! Älskar den, även om den är lite småbarnslig stora delar av tiden. Tycker dock att den är värd att titta på ändå. Ungdomsserie.

Dark Angel - Muterade (eller genmodifierade) soldater flyr från sin anläggning. Samtidigt så blir USA utsatts för ett terroristdåd, och alla datorer slås ut. USA blir år 2020 ett U-land. En hacker försöker att berätta för världen vad som egentligen pågår i världen.

Känns lite sovjet apokalypsaktigt, typ som spelet "Freedom Fighters" fast i USA. Sjukt bra serie tycker jag! Letar också efter att kunna köpa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar