söndag 25 mars 2012

Nya blogglistor, this time, it's all for the pictures baby!

Sådär ja.
Nu mitt i all stress med skolan har jag bestämt mig för tre ämnen som jag ska ha mina fotoblogglistor, eller vad man ska kalla dem, om.
Jag hade tänkt mig att det skulle vara runt 30 bilder i varje "kategori", vilket blir sammanlagt 90 bilder.

No 1. Vårträdgård!
Under april och maj så ska jag ta och fotografera våran trädgård i Linköping. Jag får bara använda mig av de inställningar som går att göra på kameran, och den kamera som ska användas är min Canon Eos 1000 med 18-55mm objektivet.

Det betyder alltså att jag inte får photoshoppa eller göra något över huvudtaget med bilderna. Det kommer bli svårt då jag gillar att photoshoppa! Det betyder att jag får inte heller klippa i dem. Det enda jag får göra är att förminska dem så de inte tar upp plats, mest för att jag inte har hur mycket plats som helst att ladda upp bilder.

No 2. Linköping by summer!
Här kommer jag använda mig av en kompaktkamera, en Canon. Kommer inte ihåg märket nu, men det kan jag kolla upp. Bilderna ska vara i svarvitt, och är bilder tagna nere i Linköping (alltså inne i stan) från nu, och fram till i augusti. Det samma gäller här angående förminskningen av bilderna. Kvalitén ska jag försöka ha så bra som möjligt, men jag måste tänkta på att det måste få plats.

No 3. Mitt Växjö!
Kommer enbart vara spontanbilder av Växjö, tagna när som helst under året, med min mobilkamera och appen Camera!. Jag kommer bara använda mig av filtret Bleached och texture (kommer ej på en bra översättning där) Family Album.
Här får vi se med storleken på bilderna om jag behöver/kan minska ner dem eller inte. Vi får se vad som behövs och inte.

Framtidens fotoprojekt kommer jag försöka få med ett kampsportsprojekt också. Men jag har insett att jag måste lära mig lite bättre hur kameran fungerar innan jag kan börja med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar