tisdag 13 mars 2012

Topp blog?

Har lite mycket att göra så nu kommer det att komma några inlägg som kanske inte är helt superdjupa och tar upp spännande ämnen ett tag framöver, men jag känner att det är lite tråkigt att inte uppdatera på flera dagar för de som faktiskt läser min blogg regelbundet.

Så jag tänkte smyga in en kort blogglista om mig själv, och sen kommer jag även starta en foto-blogglista som kommer sträcka sig över 30 dagar (ungefär som den som jag gjorde tidigare), så att jag kan få lite motivation att ta lite kort igen. Det var ganska länge sedan nu. Men ska försöka att bestämma lite upplägget på den lite och så.

Men här kommer en kort blogglista för att lära känna mig lite bättre.

Basfakta
Namn: Sanna
Ålder: 23
Längd: 163 cm
Vikt: 67-68 kg
Född i: Torsby
Bor: Växjö
Smeknamn: Nej inte vad jag vet?

Tre bra egenskaper: Rättvis, arbetar hårt, lätt för att skratta
Tre mindre bra egenskaper: Dåligt tålamod, dålig förlorare, lättretad

Saker man kanske visste?
Rädslor: Stora djur, att någon skulle stå utanför mitt fönster när jag vaknar
Vad är jag nöjd med hos mig själv (utseendemässigt): Ansiktet och fräknarna.
Vad är jag mindre nöjd med hos mig själv (utseendemässigt): Rumpan
Drömyrke som ung: Fotbollsproffs.
Drömyrke nu: Bibliotekarie eller berättarpedagog. Professor i Engelska/litteratur och jobba med barns läsvanor.
Körkort: Nej inte än. Ska försöka fixa det i sommar.
Akutenbesök: Tre gånger som jag kommer på (handen, magen, foten).
Vad går jag aldrig ut utan: Kommer inte på något som jag alltid har med mig. Kan lämna både plånbok, nycklar och telefon hemma.
Sov jag hos sist: J!
Vad tvättar jag mest av: Träningskläder och underkläder.
Utomlandsresor: England, Norge, Danmark, Kanarieöarna.
Favorit: England.
Skrattade senast: Nyss när jag fick sms av J.
Roligaste jag vet att göra: Läsa, Submission Wrestling/MMA, skriva, laga mat.
De jag ser upp till: De som kan lära mig saker. Ofta handlar det om lärare jag gillar, tränare som är bra och så vidare.

Personligare?
Bästa komplimang jag fått: "Sanna är den största nörden jag känner."
Rökt/snusat?: Nej.
Druckit: Ja.
Piercing/Tatuering: Nej. Vill dock tatuera mig någon dag.
Hur ska en kille vara: Oj. Svårt. Utseendemässigt spelar inte så stor roll.Tycker om både kort och långt hår, fast jag gillar om de är längre än mig i alla fall. Annars är snäll och att de har humor viktigt. Får gärna vara barnslig och tycka om att leka. Fina ögon tycker jag om och får gärna "se fräsch ut" (typ tvättar sig, har rena kläder och så vidare.

Antingen eller
Stad eller landet: Stad tror jag.
Hamburgare eller pizza: Falafelrulle?
Kött eller fisk: Varesig det ena eller det andra.
Hund eller katt: Katt!
Aftonbladet eller expressen: Helst ingen. Läser dock DN, aftonbladet och SvD.
McD eller Max: Max.
Vin eller öl: Inget.
Charter- eller skidsemester: Charter.
Sverige eller utomlands: Utomlands om det är varmt, men Sverige är ok på sommaren.
Sport eller nyheter: Vet ej.
Hockey eller fotboll: Fotboll.
Ljus- eller mörkhåriga killar: Spelar ingen roll.
Sommar eller vinter: Sommar!
Vår eller höst: Vår.
Flyg eller tåg: Flyg.
Bil eller buss: Bil.
Träning eller myskväll: Träning.

2 kommentarer:

  1. Det är inte helt lätt med smeknamn när man heter Sanna! Folk har för dålig fantasi ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nä. Speciellt när folk alltid frågar typ: "Jaha, heteru Susanna eller Susanne då?"
      Man ba: Waaaaa! :o

      Radera