lördag 10 mars 2012

Say what?

Nu kan inte jag så där jättemycket precis om reglerna för lärare på högskolan och när de får och inte får ge ut betyg. Speciellt eftersom att jag tycker att det verkar skilja mycket mellan lärosäte och institution för reglerna för när betygen ska delas ut eller inte.

Men en sak undrar jag: Får lärare verkligen hålla på betyg bara för att de inte fått in rätt mängd med kursutvärderingar?

Storyn var att jag läste igenom min studentmail här om dagen, och stötte på ett mail från en lärare.
Jag håller på att skriva omtentan i samma kurs, då jag hade lite för mycket att göra under den ordinarie tentaperioden. Läraren meddelade där att h*n inte hade fått in lagom med kursutvärderingar (som är viktiga för att kunna utvärdera kurser) så att denne skulle hålla på betygen tills h*n hade fått in lagomt många.

Jag tycker att det låter fel... Detta kan ju inte vara rätt eller?
Får lärare göra så på högskolenivå?

Det är ju inte precis som att vi kan gå och säga "Hej, du jag lämnar in min tenta någon dag senare, är det okay?". Oss som studenter är de ju stenhårda på att vi måste lämna in i tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar