fredag 2 mars 2012

Rädda foten och röda byxor.

I förra inlägget om MMA skrev jag att jag väntade tills jag kunde gå ut och springa igen, eftersom att jag inte riktigt kan det nu på grund av en fot som jag stukade ganska rejält 29 november förra året.
Nu har jag ju kommit på vad jag ska göra. (Ibland känner jag mig lite korkad att jag inte kommer på saker tidigare...)

Från och med idag och sedan mars ut, så ska jag försöka komma ut och gå 2-4 promenader i veckan, och för att slå två flugor i en smäll så tar jag och gör det på morgon så man kan börja och bränna lite fett. Sen i april kommer jag börja varva det med liteE längre promenader och lite intensivare. Maj lika där, mer intensiva och lite längre. I juni hoppas jag (då har det gått cirka sex månader, och det var vad de på sjukhuset trodde det skulle dröja) kunna börja springa något varv på 2,5 kilometersspåret i Linköping, och sedan öka på det mer och mer tills jag känner att foten är bra igen. Jag tycker inte om att jag inte kan hålla igång som vanligt. Jag kan inte springa, och cykla gör också ganska ont i foten (mer än att gå) så nu åker man ju bil och buss, eventuellt går om det behövs, överallt. Man känner sig svullen och tjock, speciellt eftersom att man inte rör på sig så mycket som man borde annars då det är mycket läsande just nu när det kommer till skolarbete.
Så nu ligger jag ganska stabilt på 68 kilo (tre kilo mer än när jag åkte hem innan jul), jag som gärna vill gå ner lite grann till, och det ska jag!
(Har ju en annan orsak till att jag vill gå ner i vikt också som har med träningen att göra).

Så egentligen betyder det att jag sätter upp två mål. Ett att jag ska börja springa igen, och det jag tänkte försöka är att springa ett varv runt Växjösjön innan vintern kommer i år, och det andra att jag ska gå ner i vikt.

Då ska jag ju även sätta upp en liten morot för mig själv. När jag lyckats gå ner en byxstorlek (c:a 5-6 kilo), så ska jag få köpa mig ett par röda jeans/byxor. Som alternativ har jag dessa par som visas här.

Eller de från Gina Tricot.

Den dagen som jag orkar springa ett helt varv runt Växjösjön utan att dö ska jag också ta och fixa något fint, men jag vet inte riktigt vad än.
(Eller jo, egentligen vet jag det. Jag skulle vilja köpa en snygg korsett eller underbust från Shock, men vi får se lite med det. En jättelång kappa á la Matrix style är också något jag vill ha, eller Doc Martens kängor... Tja, vi får se helt enkelt. Någonting ska jag nog kunna hitta på.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar