lördag 12 mars 2011

Sett på fotboll på Pitcher's i Linköping

Har varit nere på stan idag (Mio( och sett på sängstommar till Jonatan och allmänt kikat på möbler. Sen var vi och käkade pizza för jag var supersugen på pizza idag. Men fan så mätt jag var efteråt. Men jag gillar att jag fick bestämma precis vad jag ville ha på pizzan själv (läs kronärtskocka, chanpinjoner, ananas, bearnaisesås och tomatsås).

Och nej, att äta pizza utan ost är inte så farligt. För det första, man vänjer sig, för det andra, man spar in på runt 300 kcal, något som kan göra att pizzan går från att bli fettbomb och jätteonyttigt, till ganska okay, men då får jag ju försöka undvika bearnaisesåsen, då blir det ju ännu bättre. Då känns det mest som en gigantisk macka med konstiga pålägg.

Efter det tog vi bussen hem en sväng för jag hade ju lyckats med nybörjarmisstaget att glömma mitt pass hemma! How stupid. Sen gick vi jättefort ner till stan igen för vi skulle se på Arsenal - Manchester United på Pitcher's.

Där blev det en plocktallrick som var helt okay, och en stor skål med pommes! Då var vi mätta! För mej blev det också en massa läsk för första gången på över en månad, men för Jonatan blev det en massa skumt öl.
Eller kanske skumöl?
Skummat öl?

Öl, helt enkelt.

Det absolut värsta var att när vi kom dit, så stod det tråkig hockey på, och de kunde inte (fick inte?) byta förrän den var slut och IGEN lyckas Skellefteå AIK - LHC spela oavgjort så det gick till förlägning, och när de slog på fotbollen låg Arsenal under i vilket fall. Skräpspel...
Men Wenger siktar på ligan så Champions League och FA-cupen är oviktigt.
Skönt att se Aron Ramsey på benen igen också! Va skönt att det brutna benet läkte!

Aron Ramsey, we missed you! We are so happy you're back!

Nu är vi hemma igen och ska dricka lite te och kaffe innan vi går och lägger oss och ser på film.
Jonatan är ganska nöjd (läs hyper) för han har fått sin andra artikel publicerad. Så vi gjorde lite segerdanser på vägen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar