måndag 7 mars 2011

Lunchtid

Så, nu har man piggnat till, var svårt att somna inatt, och var riktigt trött i morse.
Jonatans alarm har nog det läskigaste och obehagligaste ljudet någonsin också!

Men...
Nu ska jag ta och komma igång med saker. Schemat ser ut som följer:

Fram till 12: Läsa så långt jag hinner i Radways bok.

12-c:a13: Grupp chatt på skräck och romantik kursen

13-15: Lunch, göra skolarbete.

15: ut och jogga lite. Har ju faktiskt mina joggingskor här. Bra tillfälle att börja ta reda på vart vägarna går här omkring också. Har nu i alla fall lärt mig att hitta ner till Ryd i alla fall! Efter det... Mer skoljobb!

17: Jonatan kommer hem? Äta!

18: Jonatan åker på träning *lessen* grupp chatt på romantik kursen igen.

21: Jonatan kommer hem *glad* se på Död Snö och sen sova! För imorgon åker jag hem igen.

Kom för typ 20 min sen på en så genial sak att blogga om, men glömde direkt bort vad det var när jag loggade in på bloggen. Så typiskt mig!
Får se om jag kommer ihåg vad det var senare...

Fast... Det jag egentligen vill göra just nu.. Det är att gå och sätta mig och läsa. Skönlitteratur alltså. Läsa ska jag ju... Typ.
Köpte lite böcker på bokrea igår. Bland annat boken "Vampyrjägarens handbok". De vill jag läsa nu!
Sen köpte jag också en bok skriven av en väldigt un författare, tror det stod på baksidan att hon bara var 17 år gammal. Måste se om ungdomslitteratur skriven av ungdomar är bättre än den skriven av "gamla".
Även om Gaiman, Gaarder, Ibbotson, Roman, Eklund, Bull, Lee och så vidare kommer att vara det bästa som finns och alltid skriva riktigt bra böcker.

Läser för tillfället en samlings bok av Neil Gaiman som heter "Coraline & other stories" där man får läsa det som senare blev "The Churchyard book".

har snott en av Jonatans hyllplan och har mina saker i! *yay*



1 kommentar:

  1. Ser ut som en spännande bok :) skulle passa i min samling med "how to survive..."-böcker!

    SvaraRadera