torsdag 10 mars 2011

#2 - Min första resa jag gjorde själv utan föräldrar.

Det var lätt!

I Januari 2007 åkte jag och en vän från gymnasiet till England för att shoppa!

Vi var borta nästan en hel vecka och jag tror jag hade gjort av med runt 10.000! Det var nog första och enda gången. Mycket av de kläderna är nu ratade eller slängda. De enda plagg jag kan komma på att jag har kvar är ett par byxor och en kofta från H&M.

Tröjan börjar bli lite för stor, men byxorna passar riktigt bra för tillfället. Det gör mig lite velig om jag ska gå ner lite i vikt eller inte för jag älskar verkligen de byxorna, men bara ett par kilo till och de kommer inte längre att vara värst tajta.

Tyvärr kommer inga bilder, för bilderna som jag tog där försvann när min laptop som jag hade då gick sönder, typiskt nog var det hårddisken som pajade riktigt fett, och inget på den gick att rädda!

Men, åter till resan.

Vi åkte först ner till Göteborg för att sova där en natt. Sen åkte vi med Ryan Air ganska tidigt på morgonen och landade i London någon timme senare. Vi hade ett ganska okey hotell tyckte jag. Jag kommer inte ihåg vilket dock. Men jag tror det var det hotellet som de undrade om jag var släkt med Scarlett Johansson! Det var sjukt!

Vi tillbringade mycket tid på Oxford Street och vi gick även för att kika om Highbury fortfarande stod kvar. Det gjorde det... Nätt och jämt...

Vi var även ute och drack endel, och vi träffade en kille som min kompis polade lite med ett tag..
Jättekul sådär att de hade sex i samma rum som jag sov! Not!

När vi flög hem så stannade vi också till i Göteborg en natt.

När jag kom hem, rakade jag av mig allt hår! Det var läskigt, men jag hade tuperat mitt hår lagomt många gånger då jag hade min rufstuppkam hela tiden i London! Den var cool! Bara synd att den förstör håret så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar