torsdag 10 mars 2011

Nya projekt med stickorna

Såja!

Nu är jag faktiskt inte långt från klar med min tröja. Jag måste ta och leta upp ett mönster för ärmarna, är inte riktigt så fett bra på att sticka just ärmar, så det blir nog att surfa in på Järbo Garn och leta upp några snygga armar till min tröja. Ni ska få se bilder på den ganska snart. Det lovar jag. Ska bara övertyga Jonatan om att ta några så jag får lägga över dem på datorn.

Järbo Garn är förövrigt en sida som jag diggar skarpt! Dom har jättemycket fina mönster och inspiration! Hur mycket som helst faktiskt!

Nu när jag nästan är klar med tröjan måste jag ju dock hitta på ett nytt projekt som kan få ligga i Linköping och vara ivägen när Jonatan städar. Tänke ha en stickning här, så jag slipper och dra dem fram och tillbaka hela tiden. Så nu tänkte jag att han ska få välja.
Endera får han välja fritt ur Järbos herrkollektion och får en tröja, eller så får han köpa mig ett vitt nystan och så kan han få en duk till sin grej i hallen.
(Undrar om han hinner och läsa det här nu innan han går från jobbet?)

Trjöan då, den är grå, och kommer ha en "sne" polokrage som kommer vara jättelång, och tröjan är stickad i en blandning av rät- och slät stickning. Skulle så gärna vilja göra en båthalsad mosstickad kofta också. Det hade varit lite sött, men får jag bara göra den mörk, så kanske den passar mig också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar