söndag 20 november 2011

3, 2, 1... Go!

Igår kväll tänkte jag "Åh, men nu har jag ju kommit en bra bit på det jag ska göra den här terminen" och jag var väldigt nöjd när jag såg att teoriuppgift 4 på Film och Litteratur var utlagd och att snart kommer sluttentan ut (det betyder ju att kursen snart är slut!), däremot satt jag äpplet i vrångstrupen när jag såg vilket datum teoriuppgiften skulle lämnas in.

Den 25:e!
Vaddå?
Har jag gjort världen något ont när den vill straffa mig så?
Den 25:e har jag inte mindre än 6 uppgifter som ska lämnas in.

Fyra religionsuppgifter:
Islam - Historia, ritual och praktik (6-8 sidor)
Islam - konflikter med kristendom (3-5 sidor)
Islam - Hur ser unga muslimer på islam i Sverige idag (som jag förövrigt inte ens börjat på än!) (3-5 sidor)
Allahs döttrar - diskussion om boken (c:a 1-2 sidor)

Två filmuppgifter:
Teoriuppgift 4 i film och litteratur (2-3 sidor)
Sammanfattning av recension på "Batman: Arkham City" (3000 tecken).

Därutöver har jag endel som ska läsas på en annan kurs, men jag tror det får stå tillbaka lite faktiskt... Ärligt talat. Seriöst alltså. Jag är inten supermänniska. Helt ärligt.

Okay.
Var det något mer jag skulle göra, eller kan jag få planera min begravning i lugn och ro nu?
Ja just det, dagen efter, jobbar jag.
*suck och stön*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar