onsdag 23 november 2011

And then, he had a heart attack...

Vi börjar med att bestäma att ni ska läsa dagens inlägg med ironi. Okay? Deal.
Världen blir mycket lättare om ni gör det. Det här blogginlägget blir mycket lättare att läsa om ni gör det?
Okay?
Skaka hand på det? 
Bra!

Jag kan leva med att bo ihop med någon som äter kött. 
Jag kan till och med leva med att denna sagda köttätare steker köttfärs och bacon i köket när jag är i närheten även fast det luktar blöt apa.

Men snälla. 
Gör aldrig det här emot mig.
Snälla?
...

Det här är väll att gå lite väl långt?
Så få inga idéer nu!
Blir det inget julpynt uppe och granlöst så blir det heller ingen krubba.

Jag har kämpat lagomt länge nu för att mina föräldrar ska komma ihåg att göra en Janson utan fisk åt mig.
Varför ska vi besudla den istället?
Det är ju faktiskt inte precis som att bacon tillhör traditionell julmat väll?
Inte i Sverige. Inte i modern tid.
Eller?
Kan någon svara mig på det?
...
Nej.
Precis.

2 kommentarer:

  1. Fy f*n vad det ser äckligt ut... :(

    SvaraRadera
  2. Jag vet!
    Tyvärr känner jag en eller två som lätt skulle göra det här.

    Om inte rått kött (av alla slag) får en att vilja bli vegetarian så vet jag inte vad. Det ser ALDRIG gott ut... Ever.

    SvaraRadera