onsdag 18 maj 2011

Mål

Nu är det 13 dagar kvar av maj.
Jag när det kommer till träning så har jag satt upp som mål att om jag lyckas väga under 68 kg innan maj är slut och träna alla pass på aikidolägret som jag ska på den 2-5 juni, då ska jag få som belöning att köpa en cola float på vägen hem!

Fett najs!

Nu nästa vecka ska jag iväg och köpa ett gymkort också, eftermånga om och men har jag bestämt mig för att träna på Campushallen här i Linköping.
Och sen blir det aikido på Linköping Budoklubb under sommaren också.
Ska försöka variera mitt tränande nu, så att man blir mer all-round, och bra tränad. Det betyder att jag ska försöka variera de pass jag är med på, på Campushallen så det blir både dans, aerobics, och yoga tillsammans med styrketräning och aikido.
Utöver det så ska vi försöka skruva ihop min cykel också.
Och idag ska jag promenera ner till bibliotket och hem.

Målet är att i slutet av sommaren väga runt 60 kg och må bra.
Det betyder att förhoppningsvis blir det shoppingspree i höst då jag måste skaffa nya kläder!

När det kommer till mat vill jag kunna äta godis (även om jag inte ätit godis sen i mars, och chips och snacks kommer jag inte ihåg när jag åt sist) eller så för att unna mig, eller pizza eller så.

Det som är svårast att sluta med är läsk.
Läsk är så enormt gott!
Jag vet inte riktigt varför men läsk skulle jag nog kunna leva på om det hade varit så...
Iofs, det har jag i princip gjort förut en gång i tiden, men då var det "light" läsk i form av Pepsi Max eller Cola Zero och jag hade en väldigt ohälsosam syn på kost.
Men om det finns någon mat eller så som jag skulle kunna äta hur mycket av som helst så är det läsk. Brukar till och med ha den dåliga ovanan att när man är ute och äter/ har läsk till maten, så brukar jag dricka så mycket läsk innan maten kommer/innan jag börjar äta, att jag är jättemätt när jag ska äta, och orkar inget, men blir ju hungrig väldigt snart igen, och då äter jag igen, vilket gör att istället för 400 kcal på ett mål kan jag dricka 400 kcal i läsk och äta lite, för att äta nästan ett normalt mål med mat bara någon timme senare.
Det är inte så jäkla käkt egentligen.

Vad är eran sån "mat" som är den ni skulle kunna äta hur mycket som helst utav, som tar slut utan ni märker något?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar