tisdag 17 maj 2011

Drömjobbet för tillfället

Mitt drömjobb: 
Jobba i en bokaffär!

Jag skulle verkligen vilja jobba i en bokaffär! Jag älskar böcker!
Och sen de flesta bokaffärer även säljer filmer nu så skulle det vara så extremt awesome!
Jag tror faktiskt inte något annat jobb skulle vara intressant...
Förutom då kanske frilansande filmkritiker, men vill inte bli journalist...
Så jobba i bokaffär it is!
Nu ska jag söka jobb i varenda bokaffär i Linköping och Växjö som finns!

Det tänker jag göra karriär inom! Tänk bara att få hjälpa barn och vuxna att välja bra böcker, eller bara stå i en affär som LUKTAR böcker hela dagen! 
Awesome...

Jag börjar fundera på om jag har en ohälsosam inställning till böcker...

*Edit: Jag insåg precis att drömjobbet borde vara på SF-bokhandeln...
Skulle till och med vara fett värt det att veckopendla till Göteborg, eller dagspendla till Stockholm för!

2 kommentarer:

  1. Jag skämtar alltid med min bror att han borde jobba på SF-bokhandeln. Om du nu ska flytta lite närmare hitår kan ni ju öppna en sådan bokhandel här tycker jag ;)
    Så kan jag gå där och drälla hela dagarna!
    Du kan ha hand om vampyrer, varulvar osv och han kör på Star Wars, warhammer osv, jag lovar att det skulle bli awesome!

    SvaraRadera