onsdag 4 maj 2011

Lite vampyrer idag också!

Jag sitter fortfarande och filosoferar över ordet Skarsgasm. Ett fantastiskt bra ord egentligen!

Har precis köpt in de 8 första Sookie böckerna nu, de bara råkade hamna med när jag beställde en kurslitteratur bok. Inte riktigt meningen, men... Nu fattas bara bok 9-11!

Jag tycker det är kul att man bestämt sig för att man ska forska om vampyrer. Har precis skummat igenom boken Odöd, blek och hungrig - vampyren i bok och film av Nils Ahnland, som var fantastiskt bra tyckte jag!
Den kommer jag definitivt att försöka köpa på mig snarast!
Tillsammans med Anna Höglunds Vampyrer får man en helt fantastisk överblick över hur vampyr myten såg ut från början!

Värd läsning tycker jag!

Just nu tror jag att varenda bok jag läser innehåller något med vampyrer:
Släktet - Del Toro & Hogan
Carmilla - La Fanu
Det Mörka Tornet - King
A Southern Vampire Mystery - Harris

och så har jag börjat med bok nummer 2 i serien om varulven Elena...

oj.
Och jag ska hinna skriva tre stycken tentor under våren? Lycka till för mig känner jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar