söndag 22 maj 2011

#19 - Fotografering


Var länge sen jag skrev något på blogglistan, och så upptagen med tenta skrivande som jag är nu, så kommer jag faktiskt inte på något genialt ämne att skriva om... Så då får jag plocka fram den igen!

Ja fotografering är något som jag tycker om. Men jag är inte så duktig.


Det värsta är att jag inte har någon tid att faktiskt ta kort. Hade jag haft det, ja då hade jag nog varit betydligt duktigare på att ta kort.
Sen är jag så extremt dålig på att förstå inställningarna, så jag försöker istället att ta kortet på auto, och leka med det som finns istället för att försöka få ett perfekt kort.

Men de flesta av mina kort som blir okay, det är ren slump att det blir bra. 




Däremot skulle det vara väldigt roligt att gå någon foto och bildredigerings kurs. Karlstad universitet hade en som jag hade velat gått om den inte hade gått på kvällstid. Nu får jag se. Nu kanske det blir att söka sig till något folkuniversitet istället.

Jag måste faktiskt säga att jag föredrar att fixa med bilder i photoshop snarare än att faktiskt fota dem. Men jag har som mål att ta mig igenom boken om hur man tar bra bilder som följde med när jag köpte min kamera för typ 1½ år sedan.


(Lite bilder som jag tagit. Kan dock inte komma ihåg om några är PS redigerade eller inte.. Men jag tror faktiskt inte det.)


Dock, måste jag säga att en sak, som gör att jag gillar fotografering, och egentligen hela orsaken till att jag ville ha en systemkamera, var att man kan göra animeringar med dem. Jag tycker just att stop-motion animeringar är helt underbara när någon gör dem bra, och det är någont jag föröker lära mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar