tisdag 7 juni 2011

Filosoferat över min examen!

Har suttit idag och filosoferat över min examen.
Har nu efter den här terminen 73,5 hp, vilket gör att det fortfarande fattas 106,5hp, men det är i alla fall bättre än vad det kunnat varit.

Huvudämnet är filmvetenskap, och där ska jag ända upp till C-nivå. Nu har jag klarat de första 30hp som innebär filmvetenskap grundkurs (A-nivå).
Till hösten har jag sökt två kurser som tidigare i alla fall har legat i fortsättning och kandidatkursen, och hoppas de gör det nu också, så att man kan slippa och plugga så sjukt mycket nästa vår!

Utöver det kommar jag att lägga dit 30 hp med religions vetenskap (grundkurs), och 30 hp med litteraturvetenskap i form av 7,5 hp kurser. De som jag redan klarat är Fantasylitteratur, Skräck och romantik och från Halmstad The Origins of Todays horror, sen har jag sökt en skräckkurs till i höst som avslutar det.

Som de sista 30 poängen som jag vill ha och hoppas kunna få läsa är amerikansk historia utifrån American History X, och amerikansk tv-drama, tillsammans med mytologi och japansk filmhistoria (från Stockholms universitet).

Jag känner att den är lite brokig... Men med tanke på vissa av ämnena som jag valt att skriva paper om så tycker jag ändå inte att det är helt fel!

Men nöjd skulle jag bli. Speciellt om jag får skriva C-uppsatsen utomlands! Tio veckor på annan plats vore riktigt coolt. Då är ju frågan om man ska försöka flytta så man kan träna kampsport på bra ställen, men tyvärr har universitetet inte helt geniala kontaker anpassade för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar