söndag 12 juni 2011

Bilder från igår, men köp från idag!

Var iväg till plantagen i Linköping för att köpa ett körsbärsträd. Tyvärr var Stella träden slut, så vi hoppas de får in fler i nästa veckan. Men istället blev det ett plommonträd när vi väntar.

Trädet som vi valde heter Opal, och vi valde mellan det och ett till, men det här var självfertilt, så vi valde det för enkelhetens skull. Nu får vi bara hoppas att det trivs hos oss!

 Sen filosoferade vi över om vi ska ha hallon också, men vi tror att vi har hallon redan, så till slut blev det en björnbärsranka som vi ska sätta intill väggen, på en klätterspaljé!

Vi köpte en rabarber också. Vi velade länge om vi behövde en eller två, men vi bestämde att vi skulle om den inte tar sig köpa en till nästa år i så fall! Så one it is!


Ska bli spännande att se om det tar sig i lerjorden här nere i Linköping... Annat växer ju bra, tyvärr också ogräs och maskrosor! Och brännässlor, för de har jag redan bränt mig på en gång idag!





Tyvärr hittade jag en massa saker som man ville ha som bara var snygga också!


Läckert och lantligt! En sån kruka ska jag köpa, och en kruka som ser ut som en rosa hink!


Massa läckerheter för den som tycker om lantlig inredning!


Krukorna som jag pratade om hade jag tänkt att ställa på ett sådant bord, men bordet kommer jag att göra själv i så fall, om Jonatan nu bestämmer sig för att göra en kökssoffa så att jag kan få lite överblivet virke!
Jag tror det skulle bli lite snyggt!


Drömmen vore att kunna ställa tre lite olika stora krukor ute på baksidan också, och på framsidan ska vi ställa en blåaktig lagerhylla med en balkonlåda med hängväxter, och eventuellt plantera en vindruvsranka som får klättra på någon spaljé av något slag, så att det blir lite skugga åt Jonatan.

2 kommentarer:

  1. Åh! Jag hade också velat plantera körsbär. Mitt stora biggarå-träd (eller hur det nu stavas) blåste omkull häromåret...

    SvaraRadera
  2. Körsbärsträd är fina :) Jag älskar körsbärsblommor! :D

    SvaraRadera