tisdag 16 augusti 2011

#25 - Kläder i min smak. (en hel del bilder)

Ja, det var lite svårt att bestämma egentligen.
Jag hade ju precis skrivit ett inlägg om min drömlook.


Men vi kör det väll en gång till.
Jag gillar Nikki Sixx kläder. 
Men som sagt, jag gillar också de kläder man gett Bellatrix Lestarnge i Harry Potter, och 1700/1800-tals klänningar (helst stora, och med lite krage på) och 50 tals rock fashion. Gärna med prickar på! Eller tajt! (om ni kollar på Grease kommer ni fatta poängen). Det är ju så lätt att mixa ihop med lite "rockigare" kläder.
Tajt på överkroppen, och kjolar tycker jag om.
Trasiga jeans och rock t-shirtar, bälten med nitar på och allt i svart.
Jag vet inte än hur jag står på trasiga strumpbyxor, men strumpbyxor och både knä och over-knee strumpor i alla färger och former (ja, jag hävdar att det inte enbart är emos som kan ha randiga knästrumpor).
Något som jag verkligen vill ha är en traditionell röd/svart flanell skjorta, men det verkar ju vara omöjligt att hitta!

Kängor i massor är också sådär enormt läckert.
Helst aubergine eller höga röda Dr Marten, eller helt plain svarta, gärna med nitar på.
Men gärna "kängor" mer ganska högklack är riktigt awesome också!
Utöver det får man gärna stoppa fötterna i Converse. Helst röda, svarta eller lila!

Även om jag tycker de här med den brittiska flaggan (eller de med den amerikanska flaggan) var ganska awesome och snygga också!

Favorit färgerna på kläder är svart och rött (vilket gör att min röda klänning med svarta prickar på är ett av mina favorit plagg i garderoben), sen kan jag använda lite andra färger också, lila är ganska snyggt, men jag har inte så mycket som är lila.
Sen använder jag endel vitt som kontrast, men oftast är det helt svart.



Bilder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar