torsdag 4 augusti 2011

Ord

Vissa ord är så fantastiskt fina. Dom är liksom, så lätta att säga, och det går inte att säga dem utan att le.
Dom gör att man blir glad. Och då menar jag inte som komplimanger som typ "Du är vacker" utan jag menar enstaka ord sådär.


Ett av de vackraste orden som finns är: 
Skräckromantisk fantasi.

Det är ett ord som innebär så mycket möjligheter och variationer, så många olika saker.
Man blir glad när man säger ordet, och det "rullar lätt på tungan".

För mig innebär ordet:
vampyrer, vålnader, spöken, slott, kärlek, olycklighet, vackra landskap, klänningar, ett land där inget är som här, kungligheter, Lord Byron, romantik, dikter och poeter, regniga och åskiga ovädernätter, höga berg, europa, magiska varelser, exotiskt och självklart fantasi!

Jus de är saker som man kan hitta i skräckromantisk fantasi som jag tar tycke till.
Som jag själv (till viss del) vill ta del av och som jag tycker om.


Det fulaste ordet?
Cockpit, no doubt about it.

2 kommentarer:

  1. På tal om fula ord... Fundera på ordet "dörr" en stund. Upprepa det gärna några gånger högt. Irriterande fult!

    SvaraRadera
  2. Jaa, jättevackert var det ju inte. =/

    Inte som skymning. Det är också fint. Snöflinga tycker jag också om lite grann.

    SvaraRadera