onsdag 17 augusti 2011

#26 - Musiken jag lyssnade på, lyssnar på och kommer att lyssna på

Just nu känner jag mig ganska repetitiv faktiskt. Tyckte jag skrev ett inlägg om musik för inte alls så länge sedan.
Men vi kör väll ett till då.

Ska snart försöka få tillbaka motivationen att blogga ordentligt igen. Har ju skapat lite små ämnesspecifika bloggar också, vilket kan var orsaken till att det är väldigt få inlägg här (?).

Men, musik då.

Tja.. Sen jag var 11 har jag lyssnat på Green Day och Mötley Crüe.
På högstadiet blev det också mycket Sex Pistols, The Clash, The New York Dolls och Ramones.
Började då också lyssna på bland annat Pink Floyd.

Efter det, så blev det lite mixat då jag letade i musik djungeln, mindre hård punk, mer rock, men även endel som kanske skulle klassas som emo.

Idag är det mycket hårdrock, 80-tals rock, goth och lite punk igen, plus en del rockabilly eller liknande.

Något som jag inte kan ha något minne av att jag någonsin lyssnat på i någon stor mängd är pop och techno, något som jag har väldigt svårt för som det är. Det samma gäller jazz, men klassisk musik är inte fel ibland. Något annat som jag inte lyssnar på är musik där man inte kan höra vad sångaren sjunger, alltså inget growlande eller liknande.
Mes? I så fall javisst.
Inte heller lyssnar jag på emo/screamo/hardcore (vad jag vet i alla fall, men alla anser ju att deras definition av musiken är rätt, så enligt någon så gör jag säkert det.)

Det som jag lyssnar mest på just nu och som jag spelar mest på Spotify är:

Alice Cooper
Mötley Crüe
Angelzoom
Volbeat
Billy Idol
Rockstar Supernova

Hmm... Nu kanske jag la lite av en etikett på mig, som jag sa i ett inlägg att jag helst ine vill göra, men äsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar