torsdag 4 augusti 2011

Modernt fenomen

Various Artists – Punk Goes Pop Volume Two

Här har vi ett fenomen som jag verkligen inte kan förstå. Är det här ett sätt för punkare och rockare att få lyssna på pop utan att tappa sin image?

Själv så tycker jag dock att namnet på skivan är lite missvisande. Många av låtarna är pop i poptappning, och nägra är pop i emotappning. Någon punk tycker jag mig inte kunna höra.

Nej ska man lyssna på pop så lyssna på pop istället. Det finns väll självklart bra covers, men ska man ha en bra rockigare cover på Umberella så kan man lika gärna lyssna på Lillasysters version, för den är faktiskt ganska bra.

Själv ska jag tips om de artister som går varmast på min Spotifylista för tillfället:

Tiamat
Lake of Tears
Katatonia
Sabaton
Alice Cooper
och (självklart) Mötley Crue.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar