onsdag 31 augusti 2011

#27 - Shopaholic eller inte?

Har verkligen inte det minsta vettiga att skriva om... Så jag fortsätter väll med den här blogglistan då. Det är ju ändå inte så många kvar nu.

Är jag en shopaholic? (shopaholic ska förövrigt uttalas med Göteborgsdialekt, det låter så fantastiskt roligt då).
Nej inte nu längre. Jo, jag älskar att shoppa, men jag försöker att inte göra det. Eftersom att jag har så extremt lite pengar hela tiden så får jag överleva i alla fall.

Förut å andra sidan så kunde jag handla hur mycket som helst nästa, men då var det i och för sig inte jag som betalade heller.

Sen har det skiftat väldigt i vad jag handlar också. Nu har det varit mycket dataspel och garn. Förut var det mycket kläder, men jag känner att jag klarar mig ganska bra med det jag har nu, även om jag vet att jag skulle kunna spendera stora mängder pengar på Shock, eller liknande om jag hade pengar vill säga.

Nu blir det lite då och då, och ibland något extra, men någon shopaholic anser jag mig inte att vara längre... Eller jag är en shopaholic i vila, som väntar på pengar.

Nöjda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar