tisdag 29 maj 2012

Nya mål...

...som säkert ändå kommer gå åt skogen för det verkar alla mål jag sätter upp göra i vilket fall. Men nu ska jag göra dem lite mindre, så då kanske det funkar, och "belöningarna" lite större, så jag kanske blir lite mer motiverad att faktiskt göra något åt det.

På RunKeeper, som jag använder som app för att mäta min konditionsträning så har jag satt upp ett viktmål, nämligen att jag ska gå ner 10 kg före den 31/10. Det går sådär, med tanke på att jag just nu väger 1 kg mer än vad jag gjorde när jag satte målet.

Men, nu tar vi och börjar om!
Jag ska göra en helt ny belöningsstege.

Startvikt: 69 kg
Målvikt: 58 kg

Mål 1: 66 kg (och hålla mig under det i en vecka, vilket gäller alla delmål): Nya gympadojor

Mål 2: 64 kg: Röda läckra byxor

Mål 3: 62 kg: Ny gi (Vit)

Mål 4: 60 kg: Nya tajta svarta jeans

Mål 5: 59 kg: Böcker för 700 kr

Mål 6: 58 kg: Film för 500 kr

Efter det får jag se om jag tänkte lägga på mig lite muskler, men målet är i alla fall 58 kg till att börja med.

Så, så tänkte jag att det skulle se ut, vem vill liksom inte få köpa böcker för 700 kr utan dåligt samvete och som inte är kurslitteratur?!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar