torsdag 22 december 2011

#29 - Vilken årstid föredrar jag bäst och varför?

Näst sista inlägget på den här blogglistan. Coolt att jag faktiskt orkade att hålla i och slutföra det. Jag trodde jag skulle lägga av efter sådär fem-sex inlägg eller något.

Svaret på frågan är: sommaren.
Helt klart sommaren.
Då slipper man den konstanta vätan som genomsyrar hösten, vintern och våren. Man slipper kylan.
Det enda som är bra med vinter och höst är att man kan mysa i soffan mer, det känns mysigare, och på våren blir det ljusare. Annars finns det inget som helst positivt med de årstiderna.

Sommaren.

  • Då är det (oftast) varmt och man kan vara ute utan att frysa ihjäl. 
  • Det är ljust, något som känns bra, speciellt som jag tror att jag lider av milda vinterdepressioner.
  • Det är torrare, även under regniga somrar är det torrare än under hösten och våren.
  • Man har mer tid till saker, och har möjlighet att träffa folk eftersom att de har semester.
  • Man kan äta glass?
  • Det finns gräs ute!

Behövs det något mer egentligen?
Nej jag tror inte det. Därför tänker jag sluta här. Sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar