lördag 4 september 2010

Stress much? Nää, det är bara en illusion!

Sitter just nu och kollar på ett klipp från DW Griffiths "Intolerance", håller på och läser in mig på skillnaden mellan plot och story på en film.

Slog mig idag också att jag hade en massa jäst hemma som jag inte gjort av med, och nu till veckan så blir det en hel uchi deshi vecka, så det var ju bara att sätta igång och baka!
Tre limpor (ett sötbröd, en kikärtslimpa och ett lite grövre bröd) blev det, och imorgon bakar jag nog pizza och fryser in! Känner mej verkligen som en riktigt fattig student nu, och väldigt mycket att göra har jag nu också, på måndag börjar diskussions seminarie nummer ett på filmvetenskapen och sen så den 12:e är det diskussion (blir lite irriterad där, man måste vara med att diskutera, men man får inget betyg på själva diskussionen, dock är den obligatorisk för att få ett betyg, alltså, lärarna vill att vi gör en massa arbete, men de ska slippa!) om "political speaches. Ska tydligen kolla på skillnader mellan Tony Blair och George Bush (maybe we should be a bit more up to date? Men Bush kan komma med riktiga pärlor ibland så...).

Ha städat och möblerat om lite idag också! Känner mig riktigt duktig!
Imorgon morgon ska det upp och tvättas vid sjusnåret så att dräkterna är torra till man ska ut och träna också!

Tror jag kommer ha med mer skolböcker denna gång än kläder faktiskt...

Uppdrag imorgon blir (förutom tvätten) att packa ihop för uchi deshi veckan, se på Trollkarlen från Oz (ska bli spännande, har inte sett den förut) och städa i ordning och diska. Jonatan dyker ju upp den 17:e så då får det ta och se lite fint och städat ut, speciellt då mamma och pappa troligtvis också kommer förbi!

Har uppdaterar min boklista på adlibris också, men jag tror att den bara blir längre och längre utan att något köps in, dock får jag nog se till att köpa in Film Art boken, för den verkar som något att ha inför framtida studier, man vet ju aldrig om den dyker upp igen i någon kurs. Det enda jag stör mig på med den är att så fort författarna verkar ha kommit på något så ska de upprepa svaret en sådär tre fyra gånger, nog för att det är bra av den orsaken att då kommer man fan ihåg det, men det är ganska irriterande i längden, tror ju att jag ändå får läsa texten någon gång till innan jag förstår allt.

Så de två böckerna som jag kommer köpa in så fort jag fått mitt studiebidrag är:
Film Art: An Introduction - Bordwell; Thompson
Language, society and power: An introduction - Thomas; Wareing; Singh;Stilwell; Thornborrow; Jones

Inte de roligaste böckerna kanske, men jag tror jag kommer ha ganska bra användning för dem i alla fall om jag ska vara ärlig!

Men nu ska här rå-pluggas resten av kvällen, får se hur länge jag orkar hålla mig vaken ikväll, igår blev det till klockan fyra ungefär, ska försöka slå det rekordet ikväll! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar