lördag 10 september 2011

Osäker

Nu är jag sådär osäker på vad jag ska göra igen.

Jag velar mellan att flytta till Stockholm och läsa masterkursen inom filmvetenskap, eller att utbilda mig till grundskolelärare inom gymnastik, religion och engelska, eller något av ämnena i alla fall.

Finns det någon möjlighet att börja att plugga till lärare (eftersom att jag har i alla fall 1-1½ terminer innan jag kan börja i Stockholm över huvud taget) och sedan avsluta filmen, och gå tillbaka till lärarprogrammet efter att man är klar med film/söker jobb?



2 kommentarer:

  1. Man kan ta studieuppehåll på något år eller plugga på distans om man orkar det, men då är det bäst att prata med en studievägledare oavsett för att se om det går eller ej...

    SvaraRadera
  2. Jag har pluggat på distans i typ 2 år nu.

    Jag visste bara inte om jag skulle bli lärare eller inte. Nu har jag bestämt mig för att plugga skolbibliotekarie på deltid, och sedan dra till Stockholm för att forska när jag är klar här nere.

    Sambon ska snart utomlands, och då ska jag med i vilket fall, så jag vet inte ens hur länge jag blir kvar i Sverie.

    SvaraRadera