tisdag 11 september 2012

Äntligen skaffat gymkort!

Äntligen har jag införskaffat mig ett gymkort nu. Det är mer än 1½ år sedan jag flyttade från Torsby och sa upp mitt gymkort där uppe.

Idag tog jag det ganska lugnt. Mest testa på. Detsamma gäller nästa gång också.
Jag tänkte så här att jag ska gymma tisdag och torsdag den här veckan. Idag körde jag överkroppen, och på torsdag ska jag köra underkroppen. Mest för att se lite vart jag ligger och kunna jobba därifrån.

Annars känns det mest som att ett gymkort blev skaffat för att jag faktiskt ska komma iväg och styrketräna över huvud taget. Att träna hemma blir inte samma sak! Däremot ska jag ta och plocka med mig yogamattan hem nästa gång jag är i Linköping. Det är lite lättare att få till hemma!

Dagens träning såg ut på följande sätt:

Maskiner

  • Shoulder Press  2x10 9 kg
  • Lat Pull Down 2x10 32 kg
  • Tricep Press 2x10 25 kg
  • Chest Press2x10 20 kg
  • Deltoid Raise 2x10 10 kg
  • Bisep Curl 2x10 5 kg
  • Abdominal 2x10 20 kg
Rep
  • Vertical Pull Down 1 min 30 sek (4)
  • Seated abcrunch 1 min (4)
Fria vikter
  • Tricep Press 2x15 3 kg
Kettelbell
  • Full-swing 2x10 12 kg
Maskiner
  • Rygglyft 2x10
Medicinboll
  • Russian Twist 2x10 4 kg
  • Woodchoper 10 8,19 kg (18lbs)
Fria vikter
  • Bicep Curls 2x1 4 kg
  • Hammercurls 2x10 4 kg
  • Shoulder Press 2x10 4 kg
Maskiner
  • Abdominal 2x10 20 kg
  • Rygglyft 2x10
Lite spretigt och varierande och inte stenhårt nej, men eftersom att jag inte hittade i lokalen, vilka maskiner som fanns och så vidare så blev det lite så. Jag tror att när jag väl kommer igång ordentligt så kan det bli ganska hård träning. Ska försöka skriva ihop ett litet styrketräningsschema som passar bra in med träningen i övrigt. På torsdag blir det som sagt ben/underkroppsträning. Det enda som jag dock ska försöka vara extra nog med att jag får in varje gång, det är ryggen, mer exakt korsryggen,eftersom att jag fortfarande har problem med den. Så det är ganska viktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar