lördag 4 februari 2012

Just for the lulz of it.

Eftersom att jag är lite besatt av att titta på hemsidor så som Memebase, Picsauce och så vidare, så får ni ett inlägg med några av de bästa lulzen som jag hittat där!
Mest för att det är ett meningslöst inlägg nu innan jag kommer på något vettigt att skriva igen.

Liksom, vem skrattar inte åt Edward Cullen skämt? Okayokay, det kanske börjar bli lite uttjatat, men ändå. Jag skrattar än! Jag menar, jag kommer aldrig att gilla Twilight, det kommer liksom inte att hända. Hur mycket ni än försöker. Jag tycker om vampyrer inte discobollar.  


Kommer ni ihåg avsnittet?
"Randy? Randy Giles? Why not just call me Horny Giles, or Desperate-for-a-shag Giles?!"


Det här är en av de bästa "How X should have ended"-videorna på hela nätet. Den ärså sjukt bra. Det är sjukt länge sen jag såg den första gången, och jag skrattar fortfarande (och citerar den!). Slutet är så sjukt bra!

But wait, there is more!

Om man skall gå efter Michail Bakhtins och Julia Kristevas teorier om böcker så finns detinga original, utan alla böcker står i dialog med varandra. Vilket inte är helt omöjligt, men jag tror också att vissa koncept fungerar bättre än andra, och de är ganska använda genom hela den litterära historien. Så att Sagan om Ringen, Harry Potter och Star Wars har mycket som är väldigt lika tror jag inte betyder det minsta egentligen. Det är bara en rolig grej. Sen om man skulle se det som att så fort en trollkarl är med så är det kopierat från Sagan om Ringen blir det lite dumt, för det är just det som är orsaken till att jag egentligen aldrig fastnade för Tolkiens böcker, han petade in alldeles för mycket grejer. Alldeles för mycket.

(Se upp lite grann i Star Wars jämförelsen bredvid för i mitten har de vänt på det hela, så Harry Potter står på Star Wars sidan, men jag orkade inte leta upp någon annan bild.)

Det är väll snarare grejer som får saker att gå framåt.
Jag gillar både Harry Potter och Star Wars, men jag ser dem inte som kopior av varandra, utan för mig är de två separata verk, men som Andrews skriver är att låna ett av de sätt som är vanligast när man hedrar en annan författare/historieskapare. Det funkade en gång förut, så varför inte igen?
Det är ju inte så att de olika historierna utspelar sig i samma tid, samma plats och så utan Lucas flyttade upp allt till rymden med sina egna knorrar, och Rowling flyttade över det till England, med sina egna knorrar.
Jag skulle ju inte precis kalla det remakes av Tolkiens böcker precis. 

Man kanske ska fråga då vilken ni föredrar? Harry Potter, Star Wars eller Sagan om Ringen?

Själv har jag bestämt att jag någon gång måste köra den traditionella nördigheten att klä ut mig till prinsessan Leia om man går på maskerad (även om mitt hår behöver växa ut lite till dess). Problemet blir nog snarare att lyckas få med mig Han Solo. 

När jag var liten gick Pokémon på TV. Jag tittade på det varje lördag.
Idag är jag sur för att den sidan som jag hade tittat på Pokémon på plötsligt tog bort alla avsnitt så jag inte han med de sista 6 på Indigo League.
Vi fortsätter väll lite på samma tema dock!


Och de här sidorna är nästan ett måste för er som älskar Pokémon:

Men till skillnad från många andra är (utöver Jigglypuff och Pikachu) Bulbasur min favorit, speciellt av de tre starters man har!

Och seriöst jag vill ha en sån här:




Nu får ni inte tro att jag inte gillar superhjältar! Jag älskar Iron Man och diggar Batman också, men  den var lite kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar